اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

چرا دولت مصوبه خودش برای اعطای تسهیلات مسکن را اجرایی نمی‌کند/ داشتن خانه حق هر ایرانی است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 30 هزار واحد مسکن که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته شده، گفت: دولت حتی مصوبه خود برای تخصیص 20 درصد تسهیلات کل کشور به حوزه مسکن را اجرایی نمی‌کند.

چرا دولت مصوبه خودش برای اعطای تسهیلات مسکن را اجرایی نمی‌کند/ داشتن خانه حق هر ایرانی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بهره‌برداری از 30 هزار واحد مسکن ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ه) برای محرومان گفت: داشتن مسکن حق همه مردم ایران است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به کاستی‌ها در این زمینه گله‌ کرده‌اند.

نیکزاد گفت: مسکن اثرگذاری قابل توجهی را در اقتصاد، تشکیل خانواده و اشتغال داشته و ساخت هر 100 مترمربع واحد مسکونی 2.5 فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما زمانی که چرخه ساخت مسکن فعال بود در برخی استان‌ها با کمبود نیروی کار مواجه بودیم. مسکن بهترین حربه برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه است چرا که تمام موارد مورد نیاز در این زمینه از انبوه‌سازی گرفته تا تجهیزات مورد نیاز و مصالح آن در ساختن کشور وجود دارند.

وی گفت: زمانی که مسکن فعال می‌شود صنعت هم فعال می‌شود و در واقع تسهیلاتی که به بخش مسکن داده می‌شود به سمت صنعت نیز هدایت می‌شود.

نیکزاد گفت: ساخت مسکن 136 حوزه و صنعت را فعال می‌کند موتور لکوموتیو اقتصاد را به راه می‌اندازد.

وی گفت: من از وزارت راه و شهرداری و شخص آقای اسلامی در حوزه ساخت مسکن تقدیر می‌کنم اما به صورت همزمان زمانی که یک جوان نمی‌تواند در یک کلانشهر مسکن مورد نیاز خود را خریداری کند انسان غصه‌اش می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: باید بدانیم در کلانشهرها اگر فرد بخواهد با پول خودش و درآمد حاصل از فعالیت حلال مسکن خریداری کند تقریبا غیرممکن است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی این که ستاد اجرایی فرمان امام ساخت 100 هزار واحد از 400 هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن را برعهده گرفته، کار بسیار بزرگی است.

نیکزاد گفت: ما در قانون بودجه 1400، 360 میلیارد تومان تسهیلات 20 ساله برای ساخت مسکن بدون هیچ یارانه و تحت مصوبه شورای پول و اعتبار تخصیص داده‌ایم. من تعجب می‌کنم از بعضی اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد، یکی از رؤسای محترم بانک‌ها می‌گفت این شدنی نیست و دولت این کار را انجام نخواهد داد. من به دولت عرض می‌کنم که آقای دولت! خود شما در برج 4 سال 1399 تصویب کردید که از مجموع 2 هزار هزار میلیارد تومان، تسهیلات برنامه‌ریزی شده برای پرداخت در کل کشور 20 درصد پس از تذکرات رهبری به بخش مسکن تخصیص یابد که این رقم معادل 400 هزار میلیارد تومان است. این تسهیلات نه تورم‌زاست و نه هزینه خاصی برای دولت خواهد داشت.

وی گفت: چرا شما نمی‌خواهید صنعت، مسکن، اشتغال و اقتدار در کشور ایجاد کنید. این که نمی‌شود مجلس یک قانون را تصویب کند و شورای نگهبان آن را تأیید کند و ما در کمیسیون عمران در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ باشیم ولی آن را اجرا نکنید. وقتی اجرا نمی‌کنید همین می‌شود که ما شاهد رسیدن قیمت مسکن به متری به 200 میلیون تومان در برخی شهرها هستیم. من از دولت استدعا می‌کنم که قانون را اجرا کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دولت و وزارت راه توصیه کرد که برادرانه به شما می‌گویم از منابع بازگشت اقساط مسکن مهر به بانک مسکن هم مراقبت کرده و استفاده کنید.

نیکزاد گفت‌: ما باید سالانه 1.2 میلیون واحد مسکن شهری و روستایی در کشور بسازیم و همین الان که من در خدمت شما هستم، 5 ماده باقیمانده از قانون طرح جهش تولید مسکن در حال بررسی است و در این زمینه در حال توافق با شورای نگهبان برای تصویب هر چه زودتر این قانون هستیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول