اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معدوم‌سازی بیش از ۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز از ضبط و معدوم‌سازی ۲ هزار و ۵۹۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در استان خبر داد.

معدوم‌سازی بیش از  ۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالله بهمنش اظهار کرد: طرح نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز ۱۴۰۰ به خوبی اجرا شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام پایان اجرای طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ لغایت ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ ضمن اعلام موفقیت کارشناسان و بازرسان بهداشتی با هدف اجرای طرح از همه پرسنل خدوم دامپزشکی برای برقراری امنیت غذایی تقدیر کرد.

 بهمنش در ادامه با اشاره به ضبط و معدوم‌سازی ۲ هزار و ۵۹۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی به دلایل مختلف اعم از تاریخ منقضی، عدم نگهداری در شرایط مناسب و عرضه غیر بهداشتی به تشخیص بازرسان بهداشتی دامپزشکی افزود: در این ایام همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با برقراری کشیک‌های ثابت و سیار و انجام بازدید‌های سرزده از واحد‌های تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابیها، مرغ فروشی‌ها و سایر مراکز این مقدار را غیر قابل مصرف، تشخیص داده و با تنظیم صورتجلسات با حضور صاحبان کالا معدوم کردند.

وی به برخورد با ۱۳ دستگاه خودرو متخلف با حوزه فرآورده‌های خام دامی اشاره کرد و گفت: گروه‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی استان در طی مدت اجرای طرح نسبت به نمونه برداری ۱۰ مورد از نمونه فرآورده خام دامی نیز اقدام کردند.

بهمنش اجرای موفق این طرح را حاصل تلاش‌های شبانه روزی پرسنل دامپزشکی با انجام بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد بازدید در سطح استان اعلام کرد و افزود: سربازان عرصه سلامت با تلاش مضاعف خود علی رغم وجود شرایط کرونایی در ایام تعطیلات نوروزی برای تامین و تضمین سلامت غذای هم استانی‌های عزیز از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند و این جای تقدیر دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در طول سال به منظور تامین سلامت امنیت غذایی تعطیل شدنی نیست و دائماً برقرار بوده و به متخلفان بهداشتی که برای سودجوئی خود سلامت مردم را هدف می‌گیرند، هشدار می‌دهیم در صورت مشاهده تخلف، از سوی کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد قانونی لازم بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول