اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جاذبه های طبیعی کیش

اگر تابه‌حال به کیش سفر نکرده‌اید، شرایط سفر به این جزیره شگفت‌انگیز را هر چه سریع‌تر مهیا کنید و به دیدن آب‌های خلیج فارس و زیباترین جزیره آن بروید.

جاذبه های طبیعی کیش

جزیره کیش یک مکان کاملا تفریحی و آرامش‌بخش است که سالانه مسافران زیادی برای بازدید از آن عازم جنوب و استان هرمزگان می‌شوند. علاوه‌بر سفرهای شخصی، تور کیش یکی از پرطرفدارترین تورها میان مسافران است. پس به این نکته توجه داشته باشید که می‌توانید سفرتان را با تور کیش آغاز کنید و از راحتی تور لذت ببرید.

جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. اگر شما به طبیعت‌گردی و جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا با این جاذبه‌ها به خوبی آشنا شوید.

جزیره هندورابی، بکر و شگفت‌انگیز

اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید و با تور کیش از مشهد به جزیره سفر کرده‌اید، یک روز از سفرتان را به جزیره هندورابی اختصاص دهید. این جزیره جمعیت کمی دارد و مردم ساکن در آن به شغل ماهیگیری مشغول هستند. ویژگی مهم این جزیره بکر بودن آن است. این جزیره در قرن پانزدهم به تصرف پرتغالی‌ها درآمده و هنوز هم آثاری از آن‌ها در هندورابی باقی مانده است. بازدید از جزیره بکر و زیبای هندورابی را در برنامه سفرتان داشته باشید؛ چون این منطقه همچنان خاص و شگفت‌انگیز است.

بوستان آهوان

بوستان آهوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری کیش است که در دهه 80 ساخته شده و انتهای خیابان فردوسی قرار گرفته است. در سال‌های گذشته باغ وحش بوستان آهوان جمع شده و حیوانات در آن نگه‌داری نمی‌شوند؛ درحالی‌که در گذشته حدودا 17 قفس با حیواناتی از قبیل شیر، ببر، گوزن و انواع پرندگان در این منطقه نگه‌داری می‌شدند. مردم برای بازدید از آن‌ها به این باغ وحش سر می‌زدند. بوستان آهوان به لحاظ اکوسیستم به محل اقامت آهوان شبیه‌سازی شده و آهوان آزادانه در این بوستان در حرکت هستند.

اسکله تفریحی

بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره کیش ساحل خلیج فارس است. اسکله تفریحی مرکزی برای انواع تفریح و تجربه‌های هیجان‌انگیز محسوب می‌شود که با 437 متر طول و عرشه چوبی به مکانی پرطرفدار تبدیل شده است. در اسکله می‌توانید از امکاناتی مثل جت اسکی، قایق تفریحی و قایق ماهیگیری استفاده کنید و با رفتن به سینمای چهاربعدی و بولینگ مریم ساعاتی خوش را در جزیره بگذرانید.

ساحل مرجان، ساحلی سراسر زیبایی

آب‌های اطراف جزیره کیش اکثرا شفاف هستند و هر مسافری که به این جزیره سفر می‌کند، از دیدن کف دریا و ماهی‌هایی که در آب شنا می‌کنند، لذت می‌برد. ساحل مرجان یکی از زیباترین ساحل‌های جزیره کیش است. اگر با تور کیش به این منطقه سفر کرده‌اید، حتما لب ساحل مرجان قدم بزنید و از دیدن ساحل شفافی که انواع آبزیان در آن زندگی می‌کنند، لذت ببرید. با نگاهی به ساحل مرجان می‌توانید انواع حلزون، صدف، شقایق دریایی و عروس ماهی‌ها را از نزدیک ببینید.

نکته دیگر در مورد ساحل مرجان وجود آلاچیق‌هایی اطراف آن است که فضا را برای عکاسی و نشستن و نظاره کردن غروب خورشید مهیا می‌کند. علاوه‌براین در ساحل مرجان می‌توانید از امکانات تفریحی مانند جت، فلای‌برد، غواصی، پاراسل، شاتل و بنانا لذت ببرید و همچنین با کرایه دوچرخه، در محدوده ساحل مرجان دوچرخه‌سواری کنید.

در فارس بخوانید : مقایسه تور قشم و کیش

روستای باغو، روستایی تاریخی در کیش

یکی دیگر از مکان‌های طبیعی و تاریخی کیش روستای باغو است که نام خود را از پیرزنی ساکن این منطقه به یادگار دارد. در افسانه‌ها گفته شده وقتی این منطقه در تصرف پرتغالی‌ها بوده است، پیرزنی به نام ننه باغو در این روستا زندگی می‌کرده و به همین خاطر نام آن را روی این روستای زیبا گذاشته‌اند. اگر بخواهید با سفر به کیش با بکرترین و واقعی‌ترین مناطق این جزیره آشنا شوید که هنوز بافت خود را حفظ کرده‌اند، روستای باغو باید یکی از گزینه‌های شما باشد. این روستا در جنوب غربی جزیره واقع شده و جزئی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است. درختان کهنسال لور و مسجد تاریخی این روستا از جمله مکان‌هایی است که باید در برنامه خود داشته باشید.

 

پارک میرمهنا و تنها اسکله ماهیگیری در کیش

در سفرهای خانوادگی حتما به محیطی مانند پارک میرمهنا نیاز پیدا می‌کنید تا یک روزتان را به تفریح در هوای مطبوع و محیطی زیبا بگذرانید. پارک ساحلی میرمهنا در امتداد ساحل غربی جزیره کیش ساخته شده و تنها اسکله ماهیگیری جزیره هم در این منطقه قرار دارد. در این پارک ساحلی می‌توانید از نزدیک به اسکله بروید و طعم عالی ماهی جنوب را بچشید. علاوه‌براین در پارک میرمهنا امکان دوچرخه‌سواری هم برای شما فراهم است.

کیش مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری است و می‌تواند هر مسافری با هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. اما آنچه در این جزیره مسافران را جذب می‌کند، امکان غواصی و سر زدن به دل دریای خلیج فارس است. اگر به غواصی علاقه دارید، به کیش سفر کنید و از شنا کردن در آب‌های شفاف و تمیز خلیج فارس لذت ببرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول