اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نباید هیچ گفت‌وگویی درنشست وین با آمریکا صورت گیرد/دولت کشور را معطل مذاکرات بی‌نتیجه کرد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: در نشست وین مطلقا نباید گفت‌وگویی با آمریکا صورت بگیرد و مواضع ایران باید به صورت صریح و بدون اغماض بیان شود.

نباید هیچ گفت‌وگویی درنشست وین با آمریکا صورت گیرد/دولت کشور را معطل مذاکرات بی‌نتیجه کرد

سجاد اسماعیلی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ در وین گفت: مذاکره و گفت‌وگو با سایر کشورها فی نسفه نه تنها مشکلی ندارد که حتی می تواند باعث رشد و پیشرفت در زمینه های گوناگون شود، اما این تعاملات قطعا باید بر مبنای اصولی شفاف و دو طرفه بنا گردد و منافع ملی طرفین را تامین کند. این مهم، همان خط قرمز عقلانی و مبتنی بر منطقی است که هر فرد و به تبع دولت آزاده ای باید آن را مدنظر قرار دهد. 

وی افزود: از طرفی برای دولت های زیاده خواه مستکبر عالم که با منطق عقلانیت بیگانه اند و مبنایی جز زور و قدرت گرایی ندارند، این موارد قابل پذیرش نیست.

اسماعیلی تاکید کرد: مذاکره با سایر کشورها در ایران مسبوق به سابقه است و بدون استثنا هر کجا اصولی رفتار شد، حتی اگر فایده ای نداشت، ضرری هم متوجه ملت و دولت نشد اما هر کجا منافع حزبی و جناحی بر منافع ملی ترجیح داده شد، دودش به چشم همه ی ملت ایران رفت.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هنوز یادمان نرفته که عده ای به خاطر عقده گشایی و ارضای امیال و امراض روحی شان چگونه گرا به دشمن دادند و از تحریم حمایت کرده و خواستار افزایش فشار ها به ملت ایران شدند. هنوز یادمان نرفته که چگونه آقای ظریف گرای انتخابات را به بیگانگان داد و منافع ملی را بازیچه ذای آوری جریان سیاسی خاص کرد.

وی اضافه کرد: هنوز یادمان نرفته که چگونه عده ای نان به نرخ حزب و جناح خور، به خاطر پیروزی در انتخابات، اخلاق را زیر پا له کردند و از هیچ تهمت و توهینی به رقبای شان فروگذار نکردند و هنوز یادمان نرفته دولت مورد انتخاب و اعتماد مردم چطور ۷ سال کشور را معطل مذاکرات بی نتیجه و مضری کرد که در این سال ها دستاوردی جز عقب ماندن کشور و پشمانی مردم از انتخاب و سلب اعتمادشان نداشت. 

اسماعیلی اظهار داشت: حال بعد از گذشت این همه اتفاقات و برملا شدن چند باره دست دشمنان و روشن شدن نیت شومشان از مذاکره، باز عده ای دم از مذاکره مجدد و بازگشت به تعهدات و چه و چه می زنند! دوباره حرف و حدیث گفت وگوی پنهانی با دشمن بر سر زبان افتاده که الحمدلله ظاهرا از طرف مسئولین تکذیب شده است.

وی گفت: در نشست وین مطلقا نباید گفت‌وگویی با آمریکا صورت بگیرد و مواضع ایران باید به صورت صریح و بدون اغماض بیان شود و مسئولین شرکت کنند. حواسشان باشد که تحت تاثیر جو یکطرفه مذاکرات که در مواجهه با کشورهای اروپایی همیشه وجود داشته و دارد، مقهور جبر میدان نشوند و با شنیدن وعده و وعیدهای واهی و روی کاغذ خام نگردند. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تصریح کرد: اخیرا صحبت هایی از مسئولین شنیده شده و مجددا همه مواضع مربوط به هسته ای را حرف نظام و رهبری بیان کردند درحالیکه حرف و موضع رهبر انقلاب از همان ابتدا، مذاکره منطقی و عقلانی با تضمین های محکم بود که طی شروط ۹ گانه در ابتدای  مذاکرات (سال ۹۴) عنوان شد ولی متاسفانه به آن توجهی نشد و این عقب افتادگی و خسارت هم چوب همان بی توجهی است. پس خواهشا از رهبری نظام دیگر خرج نکنید. 

وی افزود: از کودکی به ما یاد دادند که وطن ناموس است و باید حفظ و حراست شود. مسئولین امر حواسشان باشد که چه تصمیم در مورد وطنشان می گیرند.

اسماعیلی در پایان خطاب به مسئولان دولتی گفت: مردم شریف این مرز و بوم که بخاطر دل پاک و حسن ظنشان به وعده های انتخاباتی، شما را انتخاب کردند و اکنون پشیمان اند، شاید ناکارآمدی ها و بی عرضگی های مدیران تاریخ مصرف گذشته را تحمل کنند اما سابقه شان در این چهل و اندی سال نشان می دهد که به هیچ وجه خیانت را برنمی تابند و به تاسی از امام شان برخورد سختی با خائنین خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول