اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ثبت تمام معاملات مسکن و دریافت کد رهگیری الزامی شد

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری الزامی شد.

ثبت تمام معاملات مسکن و دریافت کد رهگیری الزامی شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی طرح «جهش تولید مسکن»، مواد دیگری از این طرح را برری و تصویب کردند.

بر اساس ماده 18 این طرح که با 163 رأی موافق به تصویب نمایندگان رسید، «سازمان امور مالیاتی مکلف است مالیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، زیربنایی و روبنایی و ساخت مسکن کلیه برنامه‌های حمایتی مسکن را با قیمت ثابت به ازای هر واحد مسکونی که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، محاسبه کند».

نمایندگان همچنین با تصویب ماده 19 طرح جهش تولید مسکن، مقرر کردند «در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری الزامی است».

ماده 20 این طرح هم که در خصوص تهیه دستورالعمل ساخت مسکن هویتی و تدوین پیوست فرهنگی و زیست محیطی برای پروژه های تولید مسکن بوده است، به دلیل ابهام در نوع وظایف تعیین شده و ضمانت اجرای آن، با نظر رئیس جلسه و موافقت نمایندگان، برای رفع ابهام به کمیسیون عمران بازگشت.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول