اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ساخت «سرپناه» عیدی جهادگران به ایتام جنوب کرمان؛ فدائیان عدالت از جازموریان تا سیستان

پنجاه و هشتمین اردوی جهادی گروه جهادی فدائیان عدالت در جنوب کرمان از ۵ فروردین امسال در جنوب کرمان آغاز و ساخت هشت خانه ایتام در دستور کار جهادگران قرار گرفت و تاکنون سه باب منزل تکمیل شده است.

ساخت «سرپناه» عیدی جهادگران به ایتام جنوب کرمان؛ فدائیان عدالت از جازموریان تا سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت از سال 81 توسط طلاب بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم تشکیل شده و متشکل از صدها جهادگر طلبه، دانشجو، کارمند، غیرکارمند و مردم عادی‌ست و در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال، درمان و... انجام می‌دهد.

ساخت‌وساز سرویس بهداشتی، حمام، خانه عالم، مسجد، خانه ایتام، اشتغالزایی، حمایت از کشاورزان، خرید چرخ خیاطی برای بانوان برای اشتغالزایی و...دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی بوده است.

 

حجت‌الاسلام محمدرضا فراهانی مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت در گفت‌وگو با فارس در جنوب کرمان اظهار کرد: این گروه جهادی رسما زیر نظر بسیج طلاب سپاه علی‌بن ابیطاب (ع) قم است و محل فعالیتش در جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان است، خیلی شهرستان‌ها در جنوب کرمان از جمله عنبرآباد، رودبار جنوب، بخش جازموریان و قلعه‌گنج را در برمی‌گیرد.

ساخت هشت خانه ایتام در فروردین امسال آغاز شد/سه باب کامل شد

وی با اشاره به اردوی جهادی فروردین 1400 گروه جهادی فدائیان عدالت عنوان کرد: این پنجاه و هشتمین اردوی جهادی بود که برگزار شد، در این اردو چند برنامه از جمله عمرانی داشتیم؛ هشت خانه ایتام را در حال ساخت داریم که از 5 فروردین که اردو شروع شده تاکنون سه باب منزل کامل شده و مابقی در حال تکمیل است.

فراهانی، شناسایی مکان ساخت سرویس‌های بهداشتی را در قالب این اردو ذکر کرد و اعضای شرکت‌کننده در اردو را شامل 10 نفر خواهر و حدود 60 نیروی برادر عنوان کرد و گفت: در روستاهای حاجی‌آباد، سعیدآباد و قاسم‌آباد کارهای عمرانی انجام شده است.

 

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت اظهار کرد: در روستای قاسم‌آباد مسجدی داشتیم که قبلا کار ساخت آن شروع شده بود و نازک‌کاری آن مانده بود که در این چندروزه توسط بچه‌های جهادی رفسنجان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در اردوی جهادی به جز فعالیت‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی داریم که غالبا توسط خواهران برگزار می‌شود، برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی و احکام برای بچه‌ها و مادران همچنین و آشپزی اردو هم توسط خواهران انجام می‌شود و هم‌افزایی خیلی خوبی در اردوی جهادی ایجاد شده است.

همکاری با گروه‌های جهادی اعزامی به کشور عراق 

فراهانی با اشاره به اینکه واحد خواهران از سال ۱۳۹۰ کار خودشان را با این گروه آغاز کردند و این واحد متشکل از خواهران  طلبه، دانشجو و دانش‌آموز است، توضیح داد: فعالیت‌های این واحد با دو موضوع در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: موضوع اول بحث فرهنگی است که در قالب کلاس‌های آموزشی اعم از آموزش قرآن، آموزش احکام، برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان مناطق محروم، آموزش کلاس آشپزی برای دختران جوان و بانوان روستاهای محروم به صورت رایگان، برگزاری کلاس آموزش بهداشت خصوصا در ایام کرونا، همکاری با مدارس علمیه شهرستان در برگزاری کارگاه دوخت ماسک و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا بوده است.

وی برگزاری جلسات مذهبی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری را از دیگر فعالیت‌های واحد خواهران برشمرد و گفت: همکاری با گروه‌های جهادی اعزامی به کشور عراق در برگزاری کلاس‌های آموزشی هنری برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان عراقی هم از فعالیت‌های واحد خواهران این گروه جهادی بوده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول