اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

محبی: تنها راه برون رفت از مشکلات توجه ویژه به مولفه های قدرت داخلی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بر همگان روشن است که تنها راه برون رفت از مشکلات توجه ویژه به مولفه های قدرت داخلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 17 فروردین ماه) در نطق میان دستور خود گفت: سلام بر فهم عمیق و درک دقیق فرزندان این مرز و بوم که در شناخت امپریالیسم جهانی و شیطان بزرگ سال‌ها پیش از زبان مرحوم دکتر شریعتی اینگونه کدخدا را توصیف کردند، آمریکا، این بلاهت عظیم و توحش متمدن و بدویت مدرن و خشونت با اتیکت و غارت قانونمند و خوشبختی زشت و آزادی لش و دموکراسی احمق و بالاخره همان جاهلیت عرب.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس ادامه داد: امروز از پس چندین دهه و فرجام ناموفق برجام حقیقت همه این تعابیر به منصه ظهور رسیده است و بر همگان روشن است که تنها راه برون رفت از مشکلات توجه ویژه به مولفه‌های قدرت داخلی است، مردم، شهیدان و امامین انقلاب سه ضلع پیمان و عهد مسئولان و قوای سه گانه در نظام جمهوری اسلامی اند و همه با میزان تقرب به آرمان و تعهدات به این سه ضلع ارزشمند سنجیده می‌شوند.

وی اظهار داشت: هر اعتمادی که از مردم فرو می‌ریزد و هر آرمانی از شهیدان مخدوش می‌شود و هر کردار و رفتار متباین با اندیشه‌ها و آموزه‌های امامین انقلاب در راستای تضعیف جبهه مقاومت و ایستادگی و تمدن سازی اسلامی و نهایتا تقویت جبهه جاهلیت مدرن و خلاف و عهد و پیمان مان بر اساس میثاق نامه قانون اساسی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: جناب آقای رئیس جمهور و سران قوا کار سختی نیست تا با رجوع به وصیت نامه‌های شهیدان سرفرازمان پر بسامد ترین و پر تکرارترین درخواست‌های آن عزیزان را احصاء کنیم سپس میزان تقریب عملکرد خود را به اندیشه و راه شهیدان محک زنیم. اندیشه و فرامین امامین انقلاب را مروری کنید تا بدانید فقر فرهنگی و قانون گریزی‌های حاکم و انحراف از سیاست‌های کلی نظام در حوزه نظر و عمل نتیجه کدام رویکرد تساهلی و عملکرد ناصواب است و در دهه اخیر از عمر پر برکت نظام اسلامی چه کسانی در تشدید آن نقش فزاینده ای داشتند و قسمتی از قابل توجه از فضای مجازی را ناامن کرده و جولانگاه فریبکاران مبدل ساخته اند.

محبی نجم آبادی افزود: این موارد بزرگترین مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی یعنی فرهنگ و خانواده را تضعیف کرده اند، البته هرگز نباید از رویش‌های ارزشمند و فعالیت‌های موثر فرزندان انقلابی این مرز و بوم که چون ستارگانی در سپهر فرهنگ، علم، سیاست و اقتصاد می‌درخشند غفلت کنیم. آنان که در گام دوم انقلاب با تجربه ارزشمند آینده ای درخشان را رقم خواهند زد.

وی بیان کرد: این مجلس باید در موضوع فقر مطلق و ترمیم ضریب جینی و بازسازی اعتماد عمومی نقش تاریخی خود را ایفا کند، استفاده از همراهی تمامی نهادهای انقلابی و حمایتی و احتراز از موازی کاری‌ها با ساماندهی دقیق مبتنی بر اطلاعات و آمار دقیق و تعیین کد و شناسه و رصد نیازها، حتما باید در دستور کار قرار گیرد. اشتغال مولد و تهیه مسکن و اکرام نخبگان وظیفه مهم حاکمیت بر اساس قانون اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس گفت: به عنوان نماینده ای که در یک سال  گذشته با حضور دائم در حوزه انتخابیه در بیش از 200 روستا از نزدیک مشکلات مردم را رصد و چاره جویی کرده ایم، قسمتی از مشکلات حوزه انتخابیه از جمله مشکلات زیر ساختی و پروژه‌های ناتمام با پیشینه بیش از 30 سال از جمله پروژه ناتمام راه آهن و نیروگاه سیکل ترکیبی داورزن و جاده‌های مواصلاتی مرگ و مشکلات جدی در حوزه مخابرات و ارتباطات، شبکه‌های آب رسانی فرسوده و ضعیف و حاشیه نشینی و بیکاری گسترده تحصیل کردگان را به اطلاع می‌رسانم.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: طرح‌هادی روستایی در پیچ و خم اجرا و باز بینی و الحاق اراضی خود به مانعی برای مشکل روستایی تبدیل شده است که اساس اصل این طرح و شیوه اجرا نیازمند بازبینی است. تعیین تکلیف اراضی مورد اختلاف مالکان و کشاورزان دیم کار با بیش از 30 سال تصرف که از سوی منابع طبیعی و مراجع قضایی بشدت در تنگنا قرار دارند هر چه سریعتر باید به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: به کارگیری نیروها در قالب‌های مختلف شرکتی، قراردادی و پیمانی و حتی استخدام رسمی با حداقل‌های غیرقابل قبول موجب فقر مطلق و زمینه تبعیضی است که حتما باید برای آن چاره اندیشی شود. امیدوارم این مجلس که با کار محققانه و مجاهدانه مبتنی بر درست کاری، کار خود را آغاز کرده است به حوزه نظارت خود اهتمام جدی داشته باشد. تحقیق و تفحص‌هایی که منجر به صدور حکم و اقامه حق و عدل شود و با بازگشت سرمایه‌های حیف و میل شده به بیت المال عیار مجلس به مردم نشان داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان تک بیتی را که سال‌ها پیش سروده ام به رهبری معظم انقلاب تقدیم می‌کنم «شمشیر ما قهر کرده است با غلاف خویش تا هر زمان چفیه بر دوش ولایت است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول