اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ستاری: امیدواریم صادرات حوزه دانش بنیان امسال به یک میلیارد دلار برسد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مورد میزان صادرات دانش بنیان گفت: امیدواریم امسال صادرات در این حوزه به یک میلیارد دلار برسد.

ستاری: امیدواریم صادرات حوزه دانش بنیان امسال به یک میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه سفر به شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایران در بسیاری از حوزه‌ها از جمله سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی، هوافضا و زیست‌فناوری در خاورمیانه رتبه نخست را داراست.

وی افزود: نمونه‌اش همین اقداماتی است که برای مقابله با کرونا صورت گرفت و کیت‌های تشخیصی و دستگاه‌های مرتبط داخل کشور ساخته شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مورد میزان صادرات محصولات دانش بنیان عنوان کرد: امیدواریم امسال صادرات در این حوزه به یک میلیارد دلار برسد.

ستاری بیان کرد: خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری، مجموعه‌هایی هستند که با بخش خصوصی اداره می‌شوند و محلی هستند که فناوری‌های حوزه‌های تولید در ایران را به خارج از کشور منتقل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بر محور صادرات فناوری است، ادامه داد: برای توسعه این خانه‌ها در کشورهای همسایه و جاهایی که می‌توانیم صادرات داشته باشیم، برنامه داریم و تلاش می‌کنیم بتوانیم این خانه‌ها را در کشورهای مختلف توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به سفر دو سال قبل خود به این شهرستان اظهار کرد: پارک علمی و فناوری استان سمنان چه در سمنان و چه در شاهرود نسبت به دو سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته است؛ ولی هنوز با استانداردهایی که باید داشته باشد، بسیار فاصله دارد.

ستاری با بیان اینکه پتانسیل استان سمنان در حوزه‌های مختلف خوب است، گفت: شرکت‌های فوق‌العاده‌ای در استان به‌ویژه در حوزه‌های معدنی مشغول به کار هستند و امیدواریم تفاهمات جلسات امروز اتفاقات خوبی را در حوزه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری و دیگر حوزه‌ها در استان سمنان رقم بزند.

انتهای پیام/74007/ز/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول