اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

دلیل دولت برای نبستن مرز هوایی ترکیه/ شیوع کرونا تقاضای گردشگری ترکیه را کاهش داد

یک منبع آگاه در وزارت راه و شهرسازی گفت: مرز هوایی ترکیه تنها راه ارتباطی ما با دیگر کشورهای دنیا از نظر خطوط هوایی است، امروز مسافران تجاری زیادی در این مسیر هوایی تردد می‌کنند و به دلیل شیوع کرونا در ترکیه، گردشگران استقبال چندانی ندارند.

دلیل دولت برای نبستن مرز هوایی ترکیه/ شیوع کرونا تقاضای گردشگری ترکیه را کاهش داد

یک منبع آگاه در وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره دلایل مقاومت دولت برای بستن مرز هوایی ایران با ترکیه با وجود شیوع بیماری کرونا در این کشور و متوقف نشدن پروازهای ترکیه اظهار داشت: دلیل اینکه بستن مرز هوایی ایران و ترکیه از نظر دولت چندان منطقی نیست این است که در حال حاضر تنها مسیر ارتباطی ما با کشورهای اروپایی از طریق همین ترکیه است و بستن این مرز هوایی چندان راحت نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر بین مردم این موضوع مطرح شده است که هر کسی به ترکیه می رود برای گردشگری است در حالی که ما مسافران تجاری بسیاری در این مسیر هوایی داریم و از سوی دیگر مسافران زیادی از طریق ترکیه به دیگر نقاط دنیا می روند و بستن مرز هوایی ترکیه تبعات زیادی برای ما دارد و فقط مشکلات را دو چندان می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر هم به دلیل شیوع شدید کرونا در ترکیه مسافران گردشگری زیادی در این مسیر نداریم و گردشگران خود مایل به سفر به ترکیه نیستند.

وی اظهار کرد: همانطور که رئیس جمهور نیز اعلام کرد بهتر است تدابیر بهداشتی را درباره مسافران مسیر ترکیه بسیار جامع تر و دقیق تر پیاده کنیم و این منطقی‌تر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود ۴۰ پرواز ورودی و خروجی بین ایران و ترکیه انجام می شود.

به گزارش فارس، با شیوع شدید کرونا در کشور ترکیه و قرمز شدن اغلب استان های این کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه 14 فروردین، بود که در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور  و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرد.

البته وزیر بهداشت این را هم گفته بود که شهروندان ایرانی که در ترکیه به سر می برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می توانند با رعایت پروتکل‌های مربوطه و انجام تست PCR و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج کنند...در مورد هموطنانی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند نیز ایجاد قرنطینه برای موارد مشکوک یا مثبت ضروری است.

* فقط تورهای ترکیه لغو می‌شود

امروز سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در این باره گفته است:  پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع  شد، جمع بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه و نهایتا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

معاون هماهنگی وزارت کشور در خصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت ها در ترددهای مسافری با کشور ترکیه گفته است: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به همه شرکت های گردشگری ابلاغ کند.

به گفته معاون هماهنگی وزارت کشور مقرر شد جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل کند.

بنابراین گزارش وزارت راه  شهرسازی توقف پروازهای ترکیه را منوط به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا می داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول