اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 5 برابری تعداد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری/نتیجه ادامه این روند مرگ حداقل 300 نفر است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به افزایش 5 برابری تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به هفته‌های گذشته گفت: استان از نظر سرعت بروز ویروس در رتبه چهارم کشور قرار گرفته که با ادامه این روند بیش از 300 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

افزایش 5 برابری تعداد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری/نتیجه  ادامه این روند مرگ حداقل 300 نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید شیرانی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به ابتلای 2 هزار و 14 نفر به ویروس کرونا در عرض یک هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری گفت: طبق ارزیابی‌ها پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه همین روند بیش از 300 نفر در استان، در این موج جدید جان خود را از دست بدهند.

روزانه بیش از 60 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس در موج جدید به دلیل وجود نوع جهش‌یافته انگلیسی ویروس کرونا در سطح استان اظهار داشت: آمار مبتلایان پنج برابر هفته‌های گذشته ارزیابی شده و روزانه بیش از 60 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی با بیان وجود محدودیت‌های تجهیزاتی استان نسبت به سایر استان‌های کشور هشدار داد: در حال حاضر بیش از 300 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و با تخصیص بخش‌های مختلف بیمارستان توانستیم 500 تخت را به صورت غیرمتمرکز برای بیماران کرونایی آماده کنیم اما در صورت ادامه همین روند در هفته‌های آینده مشکل کمبود تخت برای این بیماران پیدا خواهیم کرد.

چهارمحال و بختیاری رتبه چهارم  سرعت بروز ویروس کرونا در کشور

شیرانی تاکید کرد: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری بعد از خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان رتبه چهارم سرعت بروز ویروس کرونا را در کشور دارد که با وجود محدودیت‌های استان رتبه‌ نگران‌کننده‌ای است.

نتیجه بیش از 40 درصد آزمایش‌ها مثبت است

وی با اشاره به اینکه در این ایام هر روز 500 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی می‌شود، تصریح کرد: روزانه بیش از یک هزار و 200 آزمایش پی‌سی‌آر در سطح استان انجام می‌شود که نتیجه بیش از 40 درصد این آزمایشات مثبت است در حالی که درصد مثبت شدن آزمایشات در ماه‌های گذشته 20 درصد بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به بالا بودن احتمال نارنجی شدن شهرستان‌های دارای وضعیت زرد در روزهای آینده اضافه کرد: دلیل اصلی بالا رفتن آمار در روزهای گذشته میهمانی‌ها و مراسمات‌ خانوادگی است که برای جلوگیری از گسترش ویروس و جلوگیری از برگزاری مراسمات باید تصمیماتی گرفته و به خوبی اجرا شود.

شیرانی با اشاره به اینکه در این موج جدید گسترش ویروس کرونا، تعداد نوزادان و نوجوانان مبتلا بسیار بالاتر از موج‌های قبلی است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری 84 هزار و 30 مورد نمونه‌گیری صورت گرفته که 28هزار و 722 نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا شناسایی شدند که از این تعداد بیش از 4 هزار نفر آن‌ها در مراکز درمانی بستری و متاسفانه با چهار فوتی در 24 ساعت گذشته تعداد کل تلفات ناشی از بیماری کرونا در استان به 820 نفر رسیده است.

انتهای پیام/68033   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول