اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجمع گسترده ضد آمریکایی-سعودی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء

شمار زیادی از مردم یمن، امروز مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به محاصره اقتصادی و دزدی دریایی ائتلاف آمریکایی - سعودی و انفعال سازمان ملل در قبال این جنایت، تجمع کردند.

تجمع گسترده ضد آمریکایی-سعودی  مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار زیادی از کارمندان شرکت نفت، بخش‌ها و نهادهایی خدماتی دولت و اتحادیه‌های صنفی مختلف، امروز (سه‌شنبه - ۶ آوریل)، مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء تجمع بزرگی را برگزار کردند و خواستار رفع محاصره و ورود نفتکش‌ها به یمن شدند.

 

 

شرکت‌کنندگان در این تجمع گسترده، طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری شبکه «المسیره»، منتشر شد، خواستار ورود فوری و بدون تعلل نفت‌کشها به یمن به موجب توافق‌نامه‌های بین‌المللی و قوانین سازمان ملل و عدم گنجاندن موضوع سوخت‌ها در درگیری‌ها و عدم استفاده از آن برای تحقق اهداف سیاسی و نظامی شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که سازمان ملل باید کمیته تحقیق و بازرسی در جیبوتی را فعال کند و تصمیمات آن را اجرایی یا کاملا لغو کند. ائتلاف متجاوز به یمن و سازمان ملل مسئول کلیه تبعات این محاصره ظالمانه علیه یمنی‌ها به ویژه ممانعت از ورود کشتی‌های سوخت به یمن هستند.

از سوی دیگر، «عمار الاضرعی» مدیر شرکت نفت یمن، تاکید کرد که آمریکا کسی است که دزدی دریایی علیه یمن را هدایت می‌کند و مردم یمن را بیش از دو سال است که گرفتار کرده است.

وی تصریح کرد: غرامت‌های این اقدامات بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار است و محاصره ظالمانه و وحشیانه یمن تحت پوشش آشکار سازمان ملل و حمایت آن از آمریکا برای مجازات مردم یمن صورت می‌گیرد.

مدیر شرکت نفت یمن، ائتلاف متجاوز به یمن و سازمان ملل را مسئول وضعیت یمن در نتیجه اتمام ذخیره سوخت دانست.

وی دیروز در جمع خبرنگاران، فراخوان برگزاری راهپیمایی و تجمع بزرگ امروز مقابل مقر سازمان ملل در پایتخت یمن را اعلام و تصریح کرد: ساعت ۹:۰۰ صبح فردا (سه‌شنبه - به وقت یمن) مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در محکومیت دزدی دریایی آمریکایی علیه کشتی‌های سوخت یمن و سکوت شرم‌آور بین‌المللی تجمع خواهیم کرد.

 

 

به گفته الاضرعی، طی دو سال گذشته، ۷۳۰ تحصن و تجمع اعتراضی مقابل دفاتر سازمان ملل در محکومیت دزدی دریایی و توقیف نفتکش‌های سوخت یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی صورت گرفته است.

شرکت نفت یمن، چند هفته پیش طی بیانیه‌ای اعلام کرد که غرامت ناشی از تاخیر رسیدن کشتی‌های حامل فرآورده های نفتی یمن به این کشور به ۳۴.۵ میلیون دلار می‌رسد. ائتلاف سعودی-آمریکایی با توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی یمن،  اجازه ورود یک لیتر از این فرآورده‌ها را به یمن در سال ۲۰۲۱ میلادی نداده است.

در ادامه این بیانیه آمده بود: «ما سازمان ملل را مسئول کامل اوضاع در یمن می‌دانیم، زیرا در برابر تداوم کار ائتلاف سعودی در دزدی دریایی و توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن سکوت اختیار کرده است».

شرکت نفت یمن گفته است که توقیف نفتکش‌های یمنی در حالی صورت گرفته که همه اقدامات لازم از جمله بازرسی‌های دقیق در خصوص آن در جیبوتی انجام شده و مجوز‌های ترخیص‌ لازم از سوی سازمان ملل صادر شده است.

دولت نجات ملی یمن پیش از این نیز بارها درباره از کار افتادن تاسیسات حیاتی یمن از جمله بخش‌های بیمارستانی به دلیل مواجه بودن آن با کمبود شدید سوخت هشدار داده بود.

دبیرخانه عمومی شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه در صنعاء، دو هفته پیش، طی یک کنفرانس مطبوعاتی از نقش منفی سازمان ملل در مواجهه با رنج‌های انسانی مردم یمن در طول شش سال تجاوز و محاصره انتقاد و اعلام کرد که این سازمان هیچ اقدام جدی برای توقف تجاوز و محاصره علیه یمن انجام نداده است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول