اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

9700 پرونده قضایی در دادگستری کردستان مختومه شد/ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل تاکید کرد و گفت: 9 هزار و 700 پرونده در چهارماهه پایانی سال 99 در دادگستری استان مختومه شد.

9700 پرونده قضایی در دادگستری کردستان مختومه شد/ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای معاونین ، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: ‌با توجه به شعار سال 1400 توسط مقام معظم رهبری که بر محور تولید می باشد ضروری است همکاران قضایی در رسیدگی به پرونده های واحدهای تولیدی سرعت بیشتری به عمل آورده و کلیه واحدهای تولیدی تعطیل شده استان توسط ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی شده و سریعا رسیدگی و تعیین تکلبف شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم برخورد با مقوله قاچاق که از موانع اصلی تولیداست، گفت: در استان کردستان باید مقوله قاچاق سازمان یافته با کمک نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشف و با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه مبارزه با فساد از سیاست‌های محوری دستگاه قضایی است، گفت: طبق دستور قوه قضاییه فساد نباید در هیچ سازمانی رخنه کند و ما نیز در استان کردستان تمام توان خود را برای تحقق این مهم بکار گرفته‌ایم و در این مسیر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کشف فساد بسیار حائز اهمیت است.

سیاست‌های دستگاه قضایی برای جامعه منعکس شود

وی تصریح کرد: باید با استفاده از این ظرفیت‌های بزرگ سیاست‌های دستگاه قضایی برای جامعه منعکس شود.

وی در ادامه بر ضرورت برگزاری ملاقات‌های مردمی بصورت مرتب و مستمر و با رعایت حفظ کرامت مردم توسط روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد و افزود: باید در ملاقات‌های مردمی در یک روز هفته و بصورت مشخص به دنبال حل واقعی مشکلات مردم باشیم و مردم را از سرگردانی خارج کنیم.

9700 پرونده در دادگستری کردستان مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین از مختومه نمودن 9 هزار و 700 پرونده در چهارماهه پایانی سال 1399 در دادگستری استان خبر داد و در خصوص شعب دارای موجودی نامتعارف در استان کردستان ابراز نارضایتی کرد و بیان داشت: متاسفانه در تعدادی از شعبه‌های دادگستری استان موجودی پرونده‌ها بیشتر از 200 مورد است همکاران قضایی و اداری باید اهتمام ویژه‌ای را در سال جدید به کاهش موجودی شعب و با رعایت اصول صحت، دقت و سرعت داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی به سند تحول قضایی اشاره کرد و اتقان آراء قضات را از نکات کلیدی این سند ذکر کرد و افزود: نشست‌های قضایی باید در دادگستری استان کردستان به صورت مستمر برگزار شود و در این راستا کمیسیون‌های مشورتی در استان فعال شده است و در این کمیسیون‌ها از قضات خبره و با تجربه استفاده شده است تا قضات در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام به بن بست نخورند.

وی از کسب رتبه سوم کشوری دادگستری استان کردستان در طرح پایش زندانیان خبر داد و با تاکید بر اهمیت سلامت دستگاه قضایی تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت بدون نظارت معنا و مفهومی ندارد و نظارت روسا و دادستان‌های استان باید شامل نظارت قضایی ، اداری و صیانتی باشد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول