اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قدرت مسلمانان در مسیر تفرقه و اختلاف از بین می‌رود/ نخبگان و روحانیون به دنبال ایجاد وحدت و تقویت آن باشند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: متاسفانه برخی اوقات نخبگان مسبب ایجاد اختلافات در منطقه هستند در صورتی که نخبگان و روحانیون علما باید به دنبال ایجاد وحدت و تقویت آن باشند.

قدرت مسلمانان در مسیر تفرقه و اختلاف از بین می‌رود/ نخبگان و روحانیون به دنبال ایجاد وحدت و تقویت آن باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست شعبه گنبدکاووس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار کرد: شعار محوری مسلمانان در ادامه راه و روش پیامبر اکرم (ص) تشکیل تمدن نوین اسلامی بوده و به قول رهبر معظم انقلاب تمدن نوین اسلامی کلمه جدیدی نبوده و برگشت به سنت رسول الله (ص) است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ایده‌پرداز تمدن نوین اسلامی بوده و باید برای تشکیل آن همه مسلمانان و کشورهای اسلامی تلاش کنند تا به آن برسیم.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را تشکیل امت واحده دانست و افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نخست باید عوامل بیرونی و درونی تفرقه شناسایی شده و از بین رود و سپس امت واحده تشکیل شود.

* تعصبات بی‌جا سبب نفوذ دشمن و استکبار به درون خواهد شد/ روحانیون، علما و نخبگان باید به دنبال ایجاد وحدت و تقویت آن باشند
وی تعصبات بی‌جا را یکی از عوامل تفرقه بیان کرد و گفت: امروزه مردم ما گرفتار تعصبات بی‌جا بوده که این عامل سبب نفوذ دشمن و استکبار به درون خواهد شد.
دیلم ادامه داد: فرقه‌تراشی، تحریک قومیت‌پرستی، اختلاف عقیدتی، برداشت یک سویه از دین و عوامل بسیار دیگر سبب ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان مذاهب و اقوام مختلف شده و مسیر را برای نفوذ دشمن باز می‌کند.
وی بیان کرد: متاسفانه گاهی شاهد ایجاد و آغاز کننده اختلاف از طرف نخبگان هستیم در صورتی که روحانیون علما و نخبگان باید به دنبال ایجاد وحدت و تقویت آن باشند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور داشتن هویت دینی در مقابل هویت مذهبی، هویت ملی و قومی و نقش‌آفرینی نخبگان و علما را از عوامل مهم ایجاد وحدت و تقویت آن در منطقه برشمرد و گفت: نخبگان باید به نقش مهم خود در ایجاد وحدت و تقویت آن واقف بوده و از هرگونه نگاه هویت مذهبی در مقابل هویت دینی به دور باشند.
وی با اشاره به اتفاق ناگوار سد گلستان در اوائل سال جاری ابراز کرد: متاسفانه برخی از نخبگان به این موضوع با نگاه مذهبی و قومیتی برخورد کرده و همین امر سبب شده تا دشمن بر نقطه قوت منطقه که همانا محور وحدت بوده دست گذاشته و در شبکه های بیگانه موضوع قومیتی و مذهبی را برجسته کند.

* ۱۷ هزار طلاب و روحانیون شیعه و سنی از خدمات دفاتر مرکز بزرگ اسلامی در ۹ استان بهره‌مند هستند
دیلم با اشاره به توافق ۲۵ ساله ایران و چین خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی به سمع رهبر معظم انقلاب می‌رسد و قطعا در این موضوع رهبر معظم انقلاب نگاه مثبت داشتند.
وی ادامه داد: برخی در فضای مجازی به دنبال منافع خود بوده و گاها بدون تفکر تبلیغات سوء دشمنان را نشر می‌دهند که باید به این افراد متذکر شد منافع ملی بر منافع شخصی و قومیتی ارجحیت دارد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار طلاب و روحانیون شیعه و سنی به همراه خانواده آنها از خدمات دفاتر مرکز بزرگ اسلامی در ۹ استان بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: طلاب اهل سنت بعد از ۱۲ سال تحصیل در حوزه‌های علمیه خود و فارغ‌التحصیل شدن و گذراندن آزمون سطح مدرک رسمی لیسانس خود را از وزارت علوم دریافت می‌کنند.
دیلم گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر از علما اهل سنت استان گلستان با استفاده از بورسیه مرکز بزرگ اسلامی در رشته کارشناسی ارشد و یک نفر در رشته دکترا مشغول به تحصیل هستند.
در این مراسم علیرضا شابدین سرپرست سابق شعبه گنبدکاووس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور به عنوان معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و نعمت‌‌الله مهری به عنوان سرپرست جدید شعبه گنبدکاووس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور معرفی شدند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول