اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اعزام دختران قم به جودو قهرمانی کشور

نایب‌رئیس بانوان هیات جودو استان قم گفت: با شیوع ویروس کووید 19 و شرایط خاصی که در سطح کشور به وجود آمد فعالیت‌های بانوان هیات جودو استان قم در سال ٩٩ نه تنها لغو نشد بلکه با هدف تداوم تلاش‌ها برای توسعه جودو بانوان قم با یک برنامه‌ریزی‌ دقیق و با انگیزه و قوت بیشتر ادامه پیدا کرد.

اعزام دختران قم به جودو قهرمانی کشور

سیما شاهزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در سال ٩٩، اظهار کرد: تشکیل گروه آموزشی در فضای مجازی به منظور تدریس و مرور تکنیک و تاکتیک‌ها از پایه تا دان یک و ارائه برنامه‌های تمرینی به منظور ارتقاء و حفظ آمادگی جودوکاران و ارزیابی شیوه تدریس مربیان یکی از اقدامات ما بود.

وی به مرور فعالیت‌های فرهنگی و مناسبتی بخش بانوان پرداخت و افزود: مسابقه نقاشی و دل‌نوشته برای امام زمان (عج) در مناسبت نیمه شعبان و حضور جمعی از دختران جودوکار در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مناسبت روز دختر از برنامه‌های فرهنگی ما به شمار می‌رود.

نایب‌رئیس بانوان هیات جودو استان قم عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سال ٩٩ بانوان استعدادیابی در بخش کاتا بود که ابتدا آموزش‌های لازم به صورت مجازی داده شد و در نهایت مسابقه‌ای برگزار شد که با ارسال فیلم، نفرات برتر معرفی شده و در مراسمی  به ٢٠ نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

شاهزاده با بیان اینکه در سال جاری نیز کلاس‌های اختصاصی و اردوهای آماده‌سازی کاتا در رده‌های سنی مختلف جزو برنامه‌های بخش بانوان قرار دارد، ابراز کرد: حضور در بوستان‌ها و تمرین در فضای باز و تهیه کلیپ از دیگر اقداماتی است که مستند آن به منظور حضور در پویش‌های تمرینی سراسری به فدراسیون نیز ارسال شد.

وی به چالش فاکتورهای آمادگی جسمانی و تمرینی جودو با رویکرد حفظ آمادگی جسمانی جودوکاران اشاره و بیان کرد: این اقدام با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب به انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه انجام پذیرفت که کلیپ‌هایی آن با حجاب و پوشش کامل به صورت ماهانه ارسال شد و همراه با اعلام نفرات برتر و اهدای جوایز از ابتدای سال تا دی‌ماه ادامه یافت.

نایب‌رئیس بانوان هیات جودو استان قم افزود: با مجوز فعالیت رشته جودو از فدراسیون پزشکی ورزشی، اردوی تیم‌های نوجوانان و جوانان دختر از بهمن ماه تشکیل شد و ‌مقام‌آوران سال ۹۸ مسابقات استانی برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی که 29 اردیبهشت ماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد به اردو دعوت شدند.

وی از برگزاری کارگاه تخصصی «نه وازا» ویژه اعضای تیم بانوان و مربیان با تدریس استاد سعید علیزاده از مدرسان این رشته خبر داد و عنوان کرد: دوره آموزشی کسب مهارت‌های توسعه فردی در راستای تعامل موثر مربیان و هنرجویان ویژه مربیان با تدریس علیرضا مقیی رئیس انجمن حافظ شناسان قم نیز برگزار شد.

شاهزاده با اشاره به تجلیل از مربیان و نفرات برتر استعدادیابی کاتا و کمیته‌های فعال سال ۹۹ به پاس تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در شرایط کرونایی داشتند، خاطرنشان کرد: اتفاق قابل توجه دیگر در سال 99 برگزاری مسابقه جذاب گزارشگری جودو با هدف ایجاد فضای هیجانی و تربیت گزارشگرانی خلاق و خوش فکر و آشنا به علوم ورزشی، داوری، تکنیک و تاکتیک جودو برای حضور در مسابقات استانی و گزارش همزمان با برگزاری مسابقات بود.

وی افزود: فعال‌سازی کمیته پژوهش و خرید ۱۳ جلد کتاب توسعه فردی و برگزاری دوره‌های کتاب‌خوانی ویژه مربیان با موضوعات انگیزشی، مدیریتی، اعتماد به نفس و خود باوری، قانون جذب، با رویکرد تعامل موثر مربیان و ‌هنرجویان و خانواده‌ها دیگر اقدام بخش بانوان بود که با استقبال و پیشنهاد فدراسیون جودو این طرح را به صورت سراسری در سال جاری نیز برگزار خواهیم کرد.

شاهزاده از برگزاری مسابقات شیایی انتخابی تیم نوجوانان و ‌جوانان دختر قم در اسفند ماه خبر داد و گفت: جشن پایان سال ۹۹ با حضور مربیان کمیته‌ها و ورزشکاران تیم‌های نوجوانان و ‌جوانان برگزار شد که در آن از زحمات و اتحاد مجموعه بانوان در سال سختی که سپری کردیم با حضور معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان و اعضای هیات رئیسه هیات جودو قدردانی شد.

نایب‌رئیس بانوان هیات جودو استان قم که از سوی فدراسیون جودو به عنوان نایب‌رئیس فعال هیات‌های استانی در سال کرونایی 1399 مورد تجلیل قرار گرفته است، در پایان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از دو مربی این رشته، اظهار کرد: همزمان با اعیاد شعبانیه و گرامیداشت مقام شامخ جانبازان و خانواده‌های ایشان از دو مربی عزیزی که فرزند ایثار گر بودند تجلیل شد.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وضع کرونا، تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم و با توجه به تعطیلی اماکن به دلیل شیوع موج جدید این ویروس، منتظر بازگشایی مجدد اماکن برای پیگیری تمرینات خواهیم ماند. 

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول