اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چاپ زندگی‌نامه جوانی که اهل تظاهر نبود

بابک نوری هریس در بوکمال به شهادت رسید؛ در خط پایان گروهک تکفیری داعش و حالا کتاب زندگی‌اش توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.

چاپ زندگی‌نامه جوانی که اهل تظاهر نبود

به گزارش خبرگزاری فارس، «کسی نمی‌‌توانسته از کار جوانی سر در آورد که سرش همیشه توی کار خودش بوده؛ پسری که سالیان سال، بسیجی بودنش را، آن هم بسیجی فعال بودنش را، حتی دوست و فامیل متوجه نشده بوده؛ پسری که خیلی از دوستانش،‌بعد از شهادتش، متوجه سوریه رفتنش شده‌اند. این پسر اهل تظاهر و سوءاستفاده نبوده. متواضع بوده و می‌گفته؛ من برای دل خودم و اعتقادِ خودم به بسیج رفته‌ام، و حالا هم برای وظیفه‌ای که روی شانه‌ام سنگینی می‌کند، راهیِ سوریه می‌شوم ...»

روزهای آخر آبان ۹۶ خبر شهادت یک جوان در رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و نگاه خیلی‌ها را به سمت خودش کشید، کسی از شخصیت و زندگی‌اش اطلاعی وجود نداشت ولی همین عکس‌های کمی متفاوت او را خیلی زود در بین مردم مشهور کرد...

بابک نوری هریس در بوکمال به شهادت رسید؛ در خط پایان گروهک تکفیری داعش و حالا کتاب زندگی‌اش توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.

«بیست و هفت روز و یک لبخند»، روایتی است از زندگی شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس به قلم فاطمه رهبر از زبان خانواده و دوستان و هم‌رزمان شهید. شهید نوری هریس دانشجوی بسیجی که داوطلبانه به صفوف رزمندگان مدافع حرم در سوریه ملحق شد و در عملیات آزاد سازی منطقه بوکمال در سن ۲۵ سالگی، دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب آمده است: «شماره تلفن بابک را می‌گیرد، که خاموش است. بعد شماره‌ی مسعود را؛ که آن هم خاموش است. دوباره شماره‌ی بابک را می‌گیرد؛ که خاموش است... و باز شماره‌ی مسعود را. سرِ بوقِ دوم، پسرش جواب می‌دهد. با تحکم می‌گوید «با بابک‌ای؟ گوشی رو بده بهش...» پسر من‌و‌من می‌کند؛ اما صدای محکم مادر، کارساز می‌شود.

صدای بابک می‌پیچد توی گوشی.

خاله می‌پرسد «بابک، کجا داری می‌ری؟»

بابک می‌خندد و می‌گوید «می‌رم سوریه.»

این کتاب در ۲۰۸ صفحه و با نویسندگی فاطمه رهبر توسط خط مقدم به چاپ رسیده است و چاپ اول آن در کمتر از دو هفته به پایان رسید و چاپ های بعدی توسط ناشر به بازار کتاب رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول