اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای ۵۰ عنوان خدمت در راستای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از ۵۰ عنوان خدمت در طی یک سال گذشته توسط بسیجیان با هدایت‌های سپاه در راستای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا و کمک به معیشت مردم رقم خورد که اوج آن در طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی اتفاق افتاد که سپاه و بسیج تمام‌قد در میدان خدمت حضور پیدا کرد.

اجرای  ۵۰ عنوان خدمت در راستای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور ویدئوکنفرانسی سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه و بسیج به عنوان یک نیروی پیش برنده و لوکوموتیو نظام اسلامی با همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم و جامعه اسلامی در میدان است اظهار کرد: امروز همه باید به دنبال این باشیم نرم‌افزارهای انقلاب اسلامی در همه ابعاد را فعال کنیم تا بتوانیم کارکرد موفق نظام اسلامی در همه ابعاد را به رخ بکشانیم.

وی افزود: امروز مجاهدت‌های بسیجیان در همه ابعاد و عرصه‌های مختلف برای مردم امیدبخش است و در شرایط کنونی بسیج با همه توان در کنار مدافعان سلامت به دنبال نقش‌آفرینی است که خوشبختانه اقدامات چشمگیری در این خصوص در طی یک سال گذشته در راستای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا رقم خورده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۵۰ عنوان خدمت در طی یک سال گذشته توسط بسیجیان با هدایت‌های سپاه در راستای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا و کمک به معیشت مردم رقم خورد که اوج آن در طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی اتفاق افتاد که سپاه و بسیج تمام‌قد در میدان خدمت حضور پیدا کرد.

کریمی ادامه داد: اجرای موفق طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی در کنترل موج قبلی کرونا کارکرد مؤثر بسیج را به رخ کشاند و بار دیگر ثمره مجاهدت‌های بسیجیان را نشان داد و حتی توانست الگویی موفق در راستای مقابله با بیماری کرونا ارائه کند.

وی اضافه کرد: بسیج به عنوان نقطه امید و کانون دلگرمی مردم کارکرد مؤثر خود در طول ۴۲ سال انقلاب را به خوبی نشان داده و امروز یکی از تمرکزهای اصلی بسیج در حوزه سلامت است که در سطح استان در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامات چشمگیر و البته زیرساختی خوبی انجام شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بیش از ۴۵۶ هزار خانواده در سطح استان تحت پوشش طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی هستند که از ابتدای طرح خدمات مختلف اعم از آموزشی، بهداشتی، درمانی، حمایتی، نظارتی و پشتیبانی دریافت کرده‌اند.

کریمی گفت: به دلیل شیوع گسترده موج جدید کرونا اجرا و ادامه طرح شهید سلیمانی یکی از نیازهای مهم جامعه محسوب می‌شود که بسیجیان برای اجرای با قوت طرح در کنار کادر درمان و بهداشت جامعه حاضر هستند و تمام توان برای کنترل موج جدید و در نهایت کنترل بیماری به میدان خواهد آمد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون اقدامات بسیار خوبی همچون ایجاد ساختار و سازمان‌دهی در حوزه آموزش عمومی در حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده که با توجه به شیوع موج جدید بیماری باید دوباره فعال شوند.

محمد گودرزی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل رها شدگی جمعیت و عدم مدیریت سفر در ایام نوروز شاهد موج جدید بیماری کرونا در سطح جامعه هستیم و امروز با توجه به ساکن شدن جمعیت می‌طلبد با همکاری‌ها و مشارکت همه‌جانبه طرح شهید سلیمانی با دقت اجرا شود.

وی افزود: بسیجیان همواره در طول این سال‌ها نشان داده‌اند آماده نبرد در میدان‌های سخت هستند و امروز آمادگی لازم برای نقش‌آفرینی در کنترل موج جدید دارند که نیاز است با هم‌افزایی‌ها و مشارکت‌ها طرح دوباره فعال شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در کنترل موج قبلی کرونا نشان داد بسیج در هر میدانی ورود پیدا کند مشکل‌گشا خواهد بود و امروز در مقابله با موج جدید طرح شهید سلیمانی باید به شکل محله‌ای و منطقه‌ای با قوت اجرا شود.

گودرزی اضافه کرد: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تیم تخصصی تشکیل شده که ۲ هزار و ۲۰۰ تیم رصد کار رصد و شناسایی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۵۰۴ تیم نظارتی و ۳۷ تیم رهگیری تست را دنبال می‌کنند که بیش از ۱۰۸ هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان سفیر سلامت در خانواده‌ها سازمان‌دهی شده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۹۹ پایگاه سلامت فعال که متشکل از بسیجیان و کادر بهداشت و درمان هستند در طرح شهید سلیمانی به مردم خدمات می‌دهند و همچنین بیش از ۱۶۸ پزشک، ۲۱۹ پرستار، ۶۰۴ بهروز و بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ بسیجی در اجرای دقیق طرح فعالیت مستمر دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا افراد سالمند، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار یکی از دغدغه‌های مهم جامعه بوده که طرح شهید سلیمانی برای آنها برنامه‌ریزی دقیق و جامعی داشته و خوشبختانه بیش از ۱۲۶ هزار سالمند و ۱۵۱ هزار بیمار زمینه‌ای و مادران باردار در تحت پوشش ویژه طرح شهید سلیمانی هستند.

گودرزی گفت: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی هم در تهیه و هم در اجرا بسیار موفق عمل کرده و امروز با توجه به موج گسترده جدید اقشار ۲۴ گانه بسیج را پای کار آوردیم که بتوانیم خدمات تخصصی و مستمر را در قالب قشری و منطقه‌ای به مردم عزیز ارائه دهیم.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: یکی از شاخصه‌های مهم طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی پای کار آوردن مردم و بسیج عمومی برای برقراری بهداشت و درمان بود که خوشبختانه در مرحله قبلی اجرای طرح با موفقیت خوبی همراه بود.

محمدتقی امینی اظهار کرد: بسیجیان در هر میدانی که ورود پیدا کرده‌اند انگیزه خود را از خدمت صادقانه به مردم به‌وضوح نشان داده‌اند و امروز که کشور در حوزه بهداشت و درمان نیاز به کمک دارد بسیجیان تمام‌قد در میدان هستند.

 

وی افزود: خوشبختانه تجربه‌های موفق اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل موج قبلی امروز پیش روی بسیجیان و کادر بهداشت و درمان است که اگر مشارکت و همکاری مردم در کنارشان اتفاق بیفتد قطعاً آثار و برکات مؤثری به دنبال خواهد داشت.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: امروز نگاه مردم به سپاه و بسیج نگاه امید و دلگرمی است که این به خدمات و اقدامات بسیار چشمگیر در حوزه خدمت‌رسانی به مردم برمی‌گردد و قطعاً برای کنترل موج جدید بیماری کرونا تمام توان پای کار خواهد آمد.

امینی ادامه داد: مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط یک ضرورت مهم است که باید در اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در استان رقم بخورد و همه باید برای اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: انجام تست‌های سریع که به‌واسطه طرح شهید سلیمانی رقم خورد اتفاق بسیار خوبی در حوزه بیماریابی و شناسایی رقم زد که بیش از ۶۵ هزار تست سریع تاکنون انجام شده که ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد آن مثبت و باقی آن منفی بوده و بیش از ۲۵۰ نفر از بسیجیان و پرستاران در این خصوص آموزش تخصصی دیدند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: همچنین بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ نفر به اقامتگاه سلامت ارجاع داده شده‌اند، ۶۰ هزار نفر خدمات حمایتی بهداشتی و درمانی و ۴۰ هزار نفر خدمات معیشتی دریافت کردند، ۱۱ هزار و ۶۸۵ نفر به قرنطینه خانگی هدایت و ۱ هزار و ۳۳۵ نفر به بیمارستان ارجاع داده شده‌اند و بسیاری از خدمات دیگر در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول