اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای اسناد همکاری رهاورد سفر وزیر خارجه مجارستان به قزاقستان

وزیر امور خارجه مجارستان که به «نورسلطان» پایتخت قزاقستان سفر کرده با همتای قزاق خود دیدار و چندین سند همکاری بین دو کشور امضا شد.

امضای اسناد همکاری رهاورد سفر وزیر خارجه مجارستان به قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان که در قالب یک سفر رسمی وارد قزاقستان شده با «مختار تلئوبردی»، وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

طی این مذاکرات راه های گسترش بیشتر همکاری دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه و همچنین تعامل در چارچوب شورای همکاری کشورهای ترک زبان بررسی شد.

دو طرف همچنین تعدادی از موضوعات دارای ماهیت بین المللی مورد علاقه دو کشور، از جمله تسهیل رژیم روادید اتحادیه اروپا برای شهروندان قزاقستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در پایان این مذاکرات چندین سند همکاری از جمله تفاهم نامه همکاری نهادهای دیپلماتیک دو کشور در زمینه کمک های رسمی برای توسعه، تفاهم نامه همکاری بین موسسه تحقیقات سیاست خارجی وابسته به وزارت خارجه قزاقستان و انستیتوی روابط اقتصادی خارجی و امور خارجه مجارستان و همچنین برنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان و وزارت منابع انسانی مجارستان برای سالهای 2021-2023 به امضا رسید.

تقویت روابط تجاری و اقتصادی موضوع اصلی دیدار وزیر خارجه مجارستان با اعضا باشگاه تجارت دیپلماتیک با حضور حدود 30 نفر از نمایندگان بزرگ دوایر تجاری دو کشور به شمار می رود.

در جریان این سفر وزیر امور خارجه مجارستان همچنین با رئیس جمهور، وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان ملاقات و از مرکز مالی بین المللی «آستانه»، آکادمی ترک و دانشگاه ملی اوراسیا بازدید خواهد کرد.

درچارچوب همکاری های بشردوستانه، باید گفت که امروزه حدود هزار دانشجوی قزاق در مجارستان تحصیل می‌کنند و این کشور سالانه 250 هزینه تحصیلی برای قزاقستان اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول