اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رونمایی از ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد هم‌زمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

رونمایی از ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که همزمان با پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی می‌شود.
در اطلاعیه سازمان انرژی اتمی آمده است: با تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان صنعت هسته‌ای کشور، صرفاً طی یک سال گذشته ۱۳۳ دستاورد جدید ممیزی شده در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای از جمله کوانتوم، غنی سازی، آب سنگین و ترکیبات دوتره، رادیو دارو، لیزر و ... با موفقیت حاصل شده که این دستاوردها در قالب نمایشگاه و ۱۱ مورد آن به صورت ویدئو کنفرانس و ۸ مورد از آنها توسط رئیس جمهور در  ۲۱ فروردین به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

پیش از این بهروز کمالوندی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا اعلام کرده بود که نمایشگاهی در حاشیه این مراسم بر پا خواهد شد که به ارائه و معرفی پیشرفت‌های هسته‌ای کشور طی یک سال گذشته به ویژه در حوزه‌های غنی‌سازی، قطعات و تجهیزات مرتبط با راکتور آب سنگین اراک و رادیوداروهای تشخیصی و درمانی می‌پردازد.

کمالوندی گفت که دستاوردها و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این ۱۳۳ مورد از بین ۲۵۵ مورد ممیزی و برای ارائه در نمایشگاه آماده شده که از این تعداد ۴۰ موردش به تجهیزات و قطعات مربوط به حوزه غنی سازی و انواع ماشین‌های سانتریفیوژ مربوط است. یکی از پیشرفت‌های انجام شده در حوزه غنی سازی، شروع تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ است که دارای ۵۰ سو است.

گفتنی است ۲۰ فروردین امسال پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای است.

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ چهاردهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای بود و علی‌اکبر صالحی از ۱۲۲ دستاورد جدید این سازمان در طول سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا، جشن این روز در فرصتی مناسب برگزار خواهد شد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول