اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصاویر همکاری نظامیان آمریکا با شبه نظامیان کرد سوری در وبگاه پنتاگون

وبگاه پنتاگون به تازگی تصاویری از آموزش شبه نظامیان کرد سوری را در جریان یک رزمایش با مشارکت بالگردهای آپاچی در سوریه منتشر کرده است.

تصاویر همکاری نظامیان آمریکا با شبه نظامیان کرد سوری در وبگاه پنتاگون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به تازگی تصاویری از آموزش و هدایت  شبه نظایمان کرد سوری ازسوی نظامیان آمریکا در سوریه در جریان یک رزمایش در وبگاه پنتاگون منتشر شده است.

 به نوشته وبگاه «ایرفورس تایمز» پرسنل  نیروی هویی آمریکا در جریان یک رزمایش با حضور بالگردهای رزمی «آپاچی» و در حالی که در آن از سلاح‌های واقعی استقاده می‌شد  شبه نظامیان کرد مخالف دولت سوریه را آموزش دادند.

 انتشار تصاویری از این همکاری در وبگاه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) موجب جلب توجه محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی شده است.

 

این رزمایش که 20 مارس (شنبه 30 اسفند) برگزار شد ممکن است موجب مخالفت کشورهای مخالف حضور آمریکا در سوریه به بهانه نبرد با داعش شود. هم اینک علاوه بر آمریکا،  نیروهای روسیه و ترکیه در سوریه حضور دارند.

به نوشته این وبگاه، نیروهای یاد شده چندین سال است که تحت حمایت نظامی و آموزشی آمریکا قراردارند.

چندی قبل خبرگزاری «اسپوتنیک» افشا کرد که آمریکا با پرداخت مبالغی به عناصر عموما کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به آنها آموزش نظامی می‌دهد و پس از پایان دوره نظامی آنها را جذب می‌کند.

در همین ارتباط، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در «الحسکه» (شمال شرق سوریه) گزارش کرد که نیروهای آمریکایی در منطقه «الشدادی» (جنوب الحسکه) طی روزهای گذشته  ثبت‌نام عناصر قسد را برای سپری کردن یک دوره آموزش نظامی آغاز کردند.

طبق این گزارش، به هر عضو شرکت‌کننده در این دوره ماهیانه ۳۵۰ دلار آمریکایی داده می‌شود؛ با توجه به شرایط معیشتی سختی که تحریم‌های غرب برای اهالی این منطقه به جود آورده است، این مبلغ برای این عناصر بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول