اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عکاس خبرگزاری فارس، برگزیده جشنواره ملی یاری‌گران زندگی شد

اثر محمدرضا فربود -عکاس خبرگزاری فارس - در میان ۱۰ هزار اثر ارسالی از سطح کشور، در جشنواره یاری‌گران زندگی برگزیده شد.

عکاس خبرگزاری فارس، برگزیده جشنواره ملی یاری‌گران زندگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سلیمان کرمی در روند مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی که به‌طور هم‌زمان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی در تهران و استان‌های سراسر کشور از جمله استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: پدیده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از جمله بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر جهانی محسوب می‌شود که از توان آسیب‌زایی فراوانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر با دو استراتژی کاهش عرضه و کاهش تقاضا امکان‌پذیر است، بیان کرد: ایجاد موج اجتماعی در میان فعالان رسانه‌ای در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر تجمیع و انتشار آثار هنری شایسته همچنین بسترسازی همگانی در فضای مجازی و جلب مشارکت‌های مردمی از اهم اهداف برگزاری جشنواره مذکور بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: جشنواره یاری‌گران زندگی با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت سازمان‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری دولتی و غیردولتی، استفاده از تجارب جشنواره‌های مختلف و حساس‌سازی هنرمندان به‌ منظور خلق آثار هنری مرتبط با موضوعات جشنواره گامی مؤثر در حوزه فرهنگی و هنری مبارزه همه‌جانبه با سوءمصرف مواد مخدر بوده است.

کرمی افزود: آنچه مسلم است مشارکت هنرمندان و استفاده از ایده‌های خلاقانه آنها در تبیین مفهوم یاریگری در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در نوع خود حاکی از اعتماد اصحاب رسانه به سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: ۱۰ هزار اثر ارسالی از ۲۰۰ شهرستان کشور توسط هیئت اجرایی و اعضای کمیته اجرایی جشنواره در ۳۴ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانی بررسی و رتبه‌بندی شد و از این میان ۵۰۰ اثر با موضوعات فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویانمایی، تیزر، عکس، پوستر و شعارهای پیشگیرانه، توسط هیئتی متشکل از متخصصین و مشاهیر فن و هنر در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور داوری شد.

کرمی خاطرنشان کرد: حاصل تلاش هیئت‌های داوری طی چندین جلسه، انتخاب ۳۱ اثر برای دریافت جوایز به‌ عنوان موارد برتر و برگزیده بوده است که در بین آثار ارسالی سه اثر از استان فارس، محمدصادق حسینی برای بهترین عکس، محمدرضا فربود و میلاد پناهی برای عکس برگزیده، انتخاب و به نمایندگی از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر لوح تقدیر، تندیس و جوایز اهدا گردید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول