اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توصیه کوبا به آمریکا؛ حقوق بشر را ابزار حمله به دولت‌ها نکنید

یک مقام ارشد وزارت خارجه کوبا به دولت آمریکا توصیه کرد اقدام‌هایی که تنها موجب بی‌اعتباری خود شده را متوقف کند.

توصیه کوبا به آمریکا؛ حقوق بشر را ابزار حمله به دولت‌ها نکنید

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه کوبا بار دیگر گزارش مغرضانه آمریکا در مورد حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن برای تداوم سیاست تجاوزکارانه در قبال خود را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «کارلوس فرناندز دو کسیو» مدیر بخش آمریکای وزارت خارجه کوبا  گفت، واشنگتن به طور ناجوانمردانه از چنین مسئله حساسی برای حمله  به دولتهایی که از حق حاکمیت مردم خود در تعیین سرنوشتشان دفاع می کنند، استفاده می‌کند.

این دیپلمات ارشد کوبایی در این زمینه  نشستی را با کاردار سفارت آمریکا در هاوانا در زمینه رد گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در کوبا برگزار کرد.

فرناندز دو کسیو در این نشست این گزارش را گمراه کننده و سیاسی توصیف کرد و از دولت آمریکا خواست که به اقدام‌هایی که تنها موجب بی اعتباری خود شده را متوقف کرده و به اعمال یکجانبه خاتمه دهد.

این مقام کوبایی افزود گفت، هاوانا از اعتبار بین‌المللی در زمینه حقوق بشر و همچنین همکاری با ساز و کارهای سازمان ملل و همبستگی با سایر کشورها برخوردار است.

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

صدها کوبایی در روزهای گذشته در هاوانا پایتخت این کشور با برپایی  اعتراضی خواستار پایان تحریمهای آمریکا علیه مردم این کشور شدند. معترضان کوبایی سوار بر خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت درحالیکه پرچم کشورشان را با خود حمل می‌کردند و شعار ضدتحریم سر می‌دادند از مقابل سفارت آمریکا در هاوانا عبور کردند. 

تجمعات ضد تحریم علاوه بر هاوانا در 50 شهر دیگر جهان طی دو روز آخر هفته برگزار شد تا «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را برای لغو تحریمهایی که دونالد ترامپ علیه کوبا وضع کرده بود تحت فشار قرار دهند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول