اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۵۶ هزار و ۴۴۰ نفر رسید/ وجود شباهت شیوع کرونا در زنجان با خوزستان

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۵۶ هزار و ۴۴۰نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۸۰۷ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۵۶ هزار و ۴۴۰ نفر رسید/ وجود شباهت شیوع کرونا در زنجان با خوزستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۲۹۰ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۴۹ هزار و ۱۵۰ مورد بوده است که ۷۷۹مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۵۶ هزار و ۴۴۰ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۴۳۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۲۸ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۱ هزار و ۳۶۳ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۲۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

الگوی شیوع موج چهارم ویروس کرونا در زنجان مانند خوزستان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مراجعات سرپایی روز گذشته و امروز تنها در شهر زنجان از ۸۰۰ نفر به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسیده است، عنوان کرد: موج جدید و بی‌سابقه کرونا در استان زنجان آغاز شده است‌.
پرویزقزلباش با اشاره به اینکه موج چهارم بیماری کرونا در استان با یک رفتار جدید و کاملا مثل رفتار ویروس کرونای انگلیسی است، گفت: این الگو همانند الگویی است که در استان خوزستان اتفاق افتاده بود، آغاز شده است.
قزلباش با بیان اینکه در دوره جدید بیماری کرونا اطفال و سنین پایین‌تر بیشتر گرفتار می‌شوند، افزود: در ساعت ۱۵ امروز ظرفیت بیمارستان‌های ولیعصر (عج) و آیت‌الله موسوی زنجان تکمیل شد و جایی برای پذیرش ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت همه بخش‌های ICU تکمیل بوده و ۱۵ نفر در انتظار هستند، گفت: ۱۵ نفر دیگر در انتظار باز شدن بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
وی با اشاره به ترس مردم در فروردین ۹۹ از ویروس کرونا و به تعویق انداختن درمان‌های خود و مراجعه نکردن به مراکز درمانی استان، گفت: اکنون همانند مدت مشابه سال گذشته نیست و با آشنایی اجمالی که مردم با ویروس کرونا داشتند، سایر بیماران درمان‌های خود را دیگر به تعویق نمی‌اندازند.
قزلباش با اشاره به اینکه زنجان دارای ۲ هزار تخت بیمارستانی است، ادامه داد: حدود ۱۵ درصد این تخت‌ها در شهرستان‌های کوچک استان هستند و پیش‌بینی می‌شود اگر با همین منوال به پیش رویم، روزانه حدود ۲۵۰ و در بدترین شرایط به ۳۰۰ بیمار کرونایی بستری در استان زنجان برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره شدت بیشتری دارد، تصریح کرد: این شهرستان‌ها بیشترین نیاز به تخت را دارد‌
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان خرم‌دره در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های زنجان و ابهر در وضعیت نارنجی قرار دارند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی این دو شهرستان به وضعیت قرمز تبدیل شود.
قزلباش با اشاره به اینکه همچنان درمان موثری برای بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: تنها برای بیماران اقدامات درمانی مراقبتی انجام می‌شود، بنابراین پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اصل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ۵۰ بخش ICU در استان زنجان آماده شده است، اضافه کرد: ولی توان تجهیز این بخش‌ها را نداریم، گفت: یک هزار و ۳۰۰ تخت در نقاهتگاه‌های استان داریم که می‌توانیم از ظرفیت آن برای بستری آخرین روز بیماران مرخصی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه بحث تامین اکسیژن موردنیاز بیماران مبتلا به کرونا یکی از اصلی‌ترین مشکلات موجود در استان است، عنوان کرد: از امروز بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان امید ابهر و درمانگاه مطهری تا ساعت ۱۲ شب اقدام به گرفتن تست می‌کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول