اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رکورد تولید شکر و نیشکر درطرح‌های هفتگانه نیشکری خوزستان شکسته شد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: رکورد تولید شکر و نیشکر در طرح‌های هفت گانه وابسته به این شرکت برای نخستین بار در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شکسته شد.

رکورد تولید شکر و نیشکر درطرح‌های هفتگانه نیشکری خوزستان شکسته شد

به گزارش خبرگزای فارس به نقل از روابط عمومی نیشکر خوزستان،عبدعلی ناصری مدیرعامل نیشکر امروز اظهار کرد: تولید نیشکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا ۱۵ فروردین ماه به پنج میلیون و ۶۳۱هزار و ۹۸۶تن رسید که در مقایسه با رکورد قبلی تولید نیشکر که در سال ۱۳۹۴ که تولید پنج میلیون و ۶۱۹هزار و ۳۴۸تن بود حدود ۱۲هزار تن افزایش دارد.

وی پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت نیشکر در ۲۵فروردین ماه امسال تولید و برداشت نیشکر در واحدهای هفت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی به پنج میلیون و ۷۴۰ تا ۷۵۰هزار تن برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه افزود:با افزایش برداشت محصول راهبردی نیشکر، تولید شکر نیز در این شرکت نیز به رکورد تازه ۶۱۵هزار تن خواهد رسید.

ناصری اظهارکرد:رکورد دیگر و بی سابقه، رسیدن به ظرفیت اسمی تولید شکر (یکصد هزارتن شکر) و بالاتر از آن در ۲ شرکت کشت و صنعت امام(ره) و دهخدا در شمال اهواز به طور همزمان در سال زراعی جاری بود که این موفقیت نتیجه سعی و تلاش و به کاربردن بردن دانش کارگران ، مدیران و کارکنان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده است.

برداشت نیشکر در واحدهای هفتگانه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از اواخر مهرماه در سطح ۶۱هزار و ۶۵۷هکتار شروع شد و طبق پیش بینی‌ها تا ۲۵فروردین ماه به پایان می‌رسد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی ، امام خمینی(ره)،دهخدا،امیرکبیر،میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.

پیش بینی شده در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تولید شکر درواحدهای هفتگانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به رقم بی‌‎سابقه و اسمی ۷۰۰هزار تن برسد.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور درخوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول