اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جزئیات رفع فیلترینگ یوتیوب برای برخی مشاغل و اقشار

دادستان کل کشور درباره رفع فیلترینگ یوتیوب گفت: مدت‌هاست که بحث فیلترینگ و رفع آن براى دستگاه‌ها تصویب شده و اعلام کردیم و دستگاه‌ها باید نیاز‌ها خود را اعلام کنند و این آمادگى را داشتیم.

جزئیات رفع فیلترینگ یوتیوب برای برخی مشاغل و اقشار

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظرى دادستان کل کشور در حاشیه مراسم معارفه دادستان نظامی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالى در مورد رفع فیلترینگ برخى از سایت‌ها براى برخى از مشاغل و اقشار اظهار کرد: مدت‌هاست که بحث فیلترینگ و رفع آن براى دستگاه‌ها تصویب شده و اعلام کردیم و دستگاه‌ها باید نیاز‌ها خود را اعلام کنند و این آمادگى را داشتیم با این حال مقدمات این موضوع فراهم شده، اما دستگاه‌ها با تاخیر انجام دادند.

وى در خصوص احتمال فیلترینگ کلاب هاوس گفت: در این خصوص تصمیمى گرفته نشده است.

لزوم مدیریت فضاى مجازى و رها نکردن آن به منظور استفاده از امکانات ارزشمند آن

همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظرى دادستان کل کشور در آیین معارفه دادستان جدید نظامی تهران نیز ضمن گرامیداشت ماه مبارک شعبان و عید نوروز، اظهار کرد: محفل امروز با حضور تعدادى از مسئولان ارزشمند دستگاه قضایى و سازمان قضایى نیروهاى مسلح و فرماندهان پراقتدار و گرانقدر نیروهاى مسلح به مناسبت تقدیر از یکى از خدمتگزاران در سنگر قضا است که قریب به ٥ سال سکاندار دادستانى نظامى تهران بود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: ارتباط کارى بین دادستان کل و دادستان‌ها از جمله دادستان نظامى مستقیم است و آقاى ترکى آنچه در توان داشتند صادقانه انجام دادند. چهره شناخته شده دیگرى در این منصب سکان دار این مسئولیت سنگین است که آقاى سراج چهره شاخص و شناخته شده اى است و براى او آرزوى موفقیت دارم.

وى عنوان کرد: دستگاه‌هاى دیگر در ایجاد امنیت نقش دارند ولی نقش نیروهاى مسلح بی‌بدیل است.

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه اقتدار کشور به اقتدار نیروهاى مسلح خود وابسته است، گفت: سلامت و توانمندى نیروهاى مسلح از نکات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبرى است و قانون اساسی این سازمان را در ساختار دستگاه قضایى به گونه‌اى قرار داده تا ارتباط مستقیم و مستمر باشد.

وى با تاکید بر اینکه نقش سازمان قضایى نیروهاى مسلح در حفظ سلامت و پیشگیرى از هرگونه آسیب در دستگاه قضایى بسیار مهم است، اذعان کرد: سازمان قضایى نیروهاى مسلح رویکرد اصلى خود را در درون دستگاه نظامى و انتظامى باید بر پیشگیرى متمرکز کند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرى اظهار کرد: هر چه بتوانیم بر پیشگیرى سرمایه گذارى کنیم به نفع جامعه و دستگاه هاست. در حوزه سلامت معنوى و درونى دستگاه‌ها از جمله نیروهاى مسلح، پیشگیرى بسیار مهم است و باید در این زمینه سرمایه گذارى کرد.

دادستان کل کشور عنوان کرد: امروز دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا بتواند جریانى که بیش از ٤٠ سال به مقابله با استکبار برخاسته را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرى با بیان اینکه دشمن در سه جبهه عمدتا تلاش کرده و مى‌کند، گفت: اول جبهه نظامى بود؛ از ترور‌ها تا کودتا‌ها و جنگ تحمیلى ٨ ساله، تمام توان خود را به کار برد تا بتواند نظام را زمین گیر کند و از بین ببرد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دشمن گزینه نظامى خود را مفتضحانه بخاطر اقتدار نیروهاى مسلح و توانمندى فرماندهى معظم کل قوا زیر میز گذاشت و حرف اول اقتدار کشور را نیروهاى مسلح مى زند.

وى عنوان کرد: دفاع کشور به حدى رسیده که دشمن جرات نمى کند از گزینه نظامى خود در جهت دشمنى خود با نظام جمهورى اسلامى استفاده کند و این براى کشور امنیت ایجاد مى کند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرى خطاب به فرماندهان نظامى و انتظامى گفت: این جایگاه بی بدیل و رفیع خود را خوب بشناسید و حفظ کنید و روز به روز به اقتدار و قوى شدن خود اضافه نمایید.

دادستان کل کشور ادامه داد: بخش قابل توجهی از این اقتدار و قوت و توانمندى مرهون این است که این قواى ارزشمند را سالم نگهداریم و از آسیب‌ها حفظ کنیم و نقش سازمان قضایى نیروهاى مسلح در این سلامت و حفظ جایگاه بسیار مهم مى تواند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرى گفت: جبهه دوم، جبهه جنگ اقتصادى است که با تمام توان دشمن به میدان آمده است. اقتصاد کشور باید در درون به گونه اى تعریف شود که نیاز ما به خارج از کشور به حداقل برسد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: جنگ اقتصادى موضوعى است که دشمن علنا گفته و مى گوید و کاملا با ابعاد مختلف تعریف شده است. هر چند ما باید هم به نیمه پر و هم نیمه خالى مسائل اقتصادى نگاه کنیم؛ اما به نظر مى رسد که این آرایش جنگى اقتصادى که لازم است در درون به وجود آورده باشیم متناسب با جنگ اقتصادى کشور نیست و نشانه آن وضعیتى است که در معیشت مردم مى بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرى اظهار کرد: جبهه دیگر فرهنگى است؛ چندین سال است که مقام معظم رهبرى موضوع شبیخون فرهنگى را مطرح کرده اند و دشمن از همه بستر‌ها از جمله فضای مجازی برای این موضوع تلاش مى کند. فضای مجازی هم جزو ضروریات زندگى مردم است و از نوآورى هاى ارزشمند است که مى توان استفاده هاى خوبى از آن کرد؛ اما خطرات و آسیب هاى این حوزه بسیار مهم است.

وى عنوان کرد: یکى از بسترهاى جنگ فرهنگى دشمن فضاى مجازى است و متاسفانه مدیریت فضاى مجازى به تعبیر مقام معظم رهبرى رهاست.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرى اذعان کرد: برخى از مدیران هر از چندى به بهانه اى موضوع فیلترینگ را مطرح مى کنند در حالى که امروز این موضوع کاملا انحرافى، غلط انداز و فرار به جلوست.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: هیچ کس نمى گوید فضای مجازى را ببندید بلکه موضوع مدیریت فضاى مجازى و رها نکردن آن است تا از این امکانات ارزشمند بر اساس مدیریت علمى و فنى استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظرى خاطرنشان کرد: سازمان قضایى نیروهاى مسلح در خدمت نیروهاى مسلح در پیشگیرى از هر گونه آسیب وظیفه دارد و امیدواریم آقای سراج بتوانند در این عرصه به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول