اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛ نیازمند اکوسیستم پویا

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند ایجاد اکوسیستمی پویا است.

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛ نیازمند اکوسیستم پویا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سورنا ستاری عصر امروز در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان پتانسیل بسیار خوبی هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ منابع طبیعی دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌توجه استان سمنان در حوزه دانش‌بنیان افزود: پارک علم و فناوری شاهرود و سمنان پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشته است؛ اما در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور توسعه نداشته است و این مسؤولیت ما را بیشتر می‌کند.

 معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیروی انسانی موجود در استان سمنان را فوق‌العاده دانست و گفت: برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تا یک اکوسیستم پویا در استان سمنان ایجاد نشود، این کار سرعت لازم را پیدا نمی‌کند.

ستاری تأکید کرد: تصمیمات خوبی بعد از این سفر هم در رابطه با اعتبارات و هم در رابطه با اتفاقاتی که باید در داخل استان سمنان بیفتد و اعتباراتی که در این حوزه اختصاص پیدا کند، گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه پلت فرم‌های مختلف در طول سال‌های گذشته گفت: یکی از این پلت فرم‌ها مراکز نوآوری بوده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار کرد: در چند سال اخیر پارک‌های علمی و فناوری بسیار توسعه یافته‌اند و «کارخانه‌های نوآوری» ادبیات جدیدی است که در حوزه‌های نوآوری امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ستاری با بیان اینکه حوزه‌های نوآوری تنها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه پیدا می‌کنند، تأکید کرد: نقش دولت در این راستا کمک به توسعه زیرساخت‌هاست؛ وگرنه توسعه کسب و کار برعهده بخش خصوصی است.

وی گفت: استان سمنان ظرفیت‌های بی‌شماری دارد که از جمله آن‌ها وجود معادن متعدد است؛ اما خام‌فروشی در حوزه معادن و نبود تکنولوژی در آن موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به‌طور کلی حوزه‌هایی که مزیت ذاتی استان سمنان محسوب می‌شوند، هر چقدر توسعه یابند و شتاب‌دهنده‌های کسب و کار وارد شوند؛ مسلماً اثرگذاری بیشتری دارد؛ بنابراین باید سرمایه‌گذاران مختلف در حوزه‌های مختلف جذب شده و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول