اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تصویب کلیات طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از تصویب کلیات دو طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد اسلامی و آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

تصویب کلیات طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزییات نشست امروز (سه شنبه 17 فروردین) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار داشت: در این نشست طرح ساماندهی نظارت بر دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت؛ این در حالی است که این ابر دانشگاه تاکنون خدمات بسیاری در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است البته مشکلات بسیاری هم در این دانشگاه وجود داشت که در نهایت با ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی و هیات امنایی که تشکیل شد، ساماندهی شد.

وی افزود: این دانشگاه طبق اساسنامه آن یک موسسه غیرخصوصی غیردولتی بوده به این معنا که یک موسسه عمومی است؛ بنابراین بر اساس اصول 44 و 45 قانون اساسی جزء مواردی محسوب می‌شود که دیوان محاسبات می‌تواند برای نظارت و ارزیابی عملکرد آن ورود پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: طرح نظارت بر دانشگاه آزاد اسلامی در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و برخی نمایندگان، اخطارهای متعدد قانون اساسی به آن وارد کردند که یکی پس از دیگری رای نیاوردند و در نهایت کلیات این طرح به تصویب رسید و قرار بر این شد که جزییات آن در کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گیرد.

فلاحی اظهار کرد: طرح آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور دومین طرحی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که مورد اشکال سازمان بازرسی قرار گرفته بود و توسط وزارت علوم برگزاری آن متوقف شده بود و در نهایت با تلاشی که صورت گرفت امسال هم برای این دانشگاه برگشت، اما قانونی نبود، بنابراین باید از چند دستگاه متولی از جمله سازمان سنجش برای تصمیم‌گیری در این زمینه دعوت به عمل می‌آمد.

وی افزود: این آزمون به این گونه است که دانشجو برای تحصیل در مقطع ارشد 3عنوان درسی را اخذ می‌کند و می‌تواند این واحدها در قالب یک ترم به صورت آموزش مجازی یا حضوری فراگیرد و بعد از اینکه در آزمون قبول شد به عنوان دانشجوی مقطع ارشد پذیرفته خواهد شد.

فلاحی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی اخطارهایی که به این طرح داده شد در نهایت کلیات آن نیز به تصویب رسید و برای بررسی جزییات آن به کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شد.

وی افزود: طرح 16 ماده‌ای جهش تولید دانش‌بنیان نیز بعد از چندین هفته بررسی در نهایت اولویت آن در نشست روز یکشنبه صحن رای آورد و امروز نیز دو شوری شدن این طرح به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول