اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزیر اقتصاد: تحقق ۱۰۷ درصدی اخذ مالیات‌ها در سال ۹۹/ قائم مقام بانک مرکزی: تورم 1400 حداکثر 20 درصد است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور دژپسند در این کمیسیون و به نقل از وی گفت: اخذ مالیات‌ها در سال ۹۹ با تحقق 107 درصدی روبرو بوده است. ضمن اینکه قائم مقام بانک مرکزی هم تورم سالجاری را حداکثر 20 درصد عنوان کرد.

وزیر اقتصاد: تحقق ۱۰۷ درصدی اخذ مالیات‌ها در سال ۹۹/ قائم مقام بانک مرکزی: تورم 1400 حداکثر 20 درصد است

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه شنبه 17 فرودین) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد حضور داشته و در بخش نخست گزارشی اقتصادی از سند همکاری ایران و چین به نمایندگان ارائه کرد. 

وی افزود: براساس توضیحات وزیر اقتصاد، این سند، راهبردی و صرفا در راستای همکاری است و هنوز به قرارداد یا توافق تبدیل نشده که نیازمند بررسی در مجلس باشد اما در صورت ورود به جزئیات مفاد این همکاری در قالب لایحه به منظور تصویب به مجلس فرستاده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از این سند همکاری در رابطه با توافقات بین بخش خصوصی است الزامی برای مصوب شدن آن در مجلس نیست، در واقع اگر در موضوعات کلان کشور اثر نگذارند نیاز به بررسی و تصویب مجلس ندارند و بخش خصوصی خودش متعهد شده و توافقات را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به سوال نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد در رابطه با این سند تفاهم، گفت: دژپسند اعلام کرد با انجام این تفاهم، چینی‎‌ها مطمئن‌تر خواهند شد که همکاری با ایران بلندمدت است و بیشتر وارد میدان می‌شوند.     

طغیانی افزود: وزیر اقتصاد گزارشی هم از درآمدهای سال‌های قبل ارائه کرد که براساس آن از 571 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شده، حدود 563 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است و اخذ مالیات‌ها علیرغم شیوع بیماری کرونا با 107 درصد تحقق، بیش از پیش‌بینی‌ها محقق شده‌اند.

وی اضافه کرد: اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی هم گزارشی از وضعیت شاخص‌های مختلف نماگرهای اقتصادی در سال 99 و پیش بینی این مهم در سال 1400 ارائه کرد که براساس آن اگرچه تراز جاری ما در سال قبل،  145 میلیون دلار مثبت بوده اما سرجمع تراز پرداخت‌ها، (شامل حساب جاری و حساب سرمایه) منفی شده است و طبق پیش بینی‌ها در سال 1400، اگر طبق مصوبات قانون بودجه نفت به فروش برسد تراز جاری مثبت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی بانک مرکزی درصورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد در سال جاری حداکثر 20 درصد تورم خواهیم داشت این در حالی است که این رقم در سال 99 حدود 43 درصد بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول