اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در کشور تقویت شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که استان یزد در بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشوری بالاتر است، گفت:آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در استان یزد و کشور تقویت شود.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در کشور تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محسن حاجی میرزایی در ادامه سفر خود به دارالعباده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند سهم استان یزد را از اعتبار خیری افزایش دهد، اظهار کرد: وضعیت استان یزد در حوزه خدمات آموزشی نسبت به بسیاری از استان های کشور بهتر است.

وی در مورد کمبود نیروی خدماتی افزود: اصل این مهم را قبول داریم ولی متأسفانه راهکار قانونی برای رفع کمبود نیروی خدماتی نداریم و در حال بررسی برطرف کردن این دغدغه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این‌که  نهاد آموزش و پرورش بیشترین سطح تماس حاکمیت با بدنه جامعه را دارد، گفت: هدف ما آماده کردن انسان ها برای زندگی کردن است.

حاجی میرزایی با بیان این‌که آموزش و پرورش مقدمه ورود به دانشگاه نیست، تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از بخش‌های اجرایی نیروی کار کشور دارای مدرک مرتبط با شغل خود نیستند.

وی توجه به توسعه آموزش های مهارتی را لازمه توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: استان یزد در بسیاری از شاخص ها از متوسط کشور بالاتر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که استان یزد از اهداف آموزش و پرورش حدود ۱۳ درصد عقب‌تر است، خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی یزد در حوزه کارودانش ضعیف است.

حاجی میرزایی در پایان ارزیابی سطح آموزشی افراد با کنکور را نادرست دانست و تأکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در استان یزد تقویت شود.

انتهای پیام/ر 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول