اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید معاون ظریف بر رفع مشکلات بانکی و مالی تجار و ایرانی‌های مقیم مالزی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار معاون وزیر خارجه مالزی بر لزوم رفع مشکلات بانکی و مالی تجار و ایرانی‌های مقیم مالزی و نهایی کردن سریع‌تر اسناد قضایی بین دو کشور و انتقال محکومان تأکید کرد.

تأکید معاون ظریف بر رفع مشکلات بانکی و مالی تجار و ایرانی‌های مقیم مالزی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «داتو قمرالدین جعفر» معاون وزیر امور خارجه مالزی که در یک سفر منطقه‌ای به تهران سفر کرده است، امروز (شنبه) با سید رسول مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه درخصوص توسعه روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.  

سید رسول مهاجر در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران  برای توسعه همه جانبه روابط با مالزی از جمله درخواست از دولت این کشور برای تسهیل روابط اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید کرد. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه  همچنین با پرداختن به حضور موفق ایرانیان از جمله تجار و افراد تحصیل‌کرده و نخبه در این کشور، بر لزوم حل مشکلات آنها از جمله ارائه خدمات بانکی و مالی و همچنین حل مشکلات کنسولی و نهایی سازی سریع‌تر اسناد قضایی بین دو کشور و انتقال محکومان تأکید کرد.  

* امیدواری مالزی به توسعه روزافزون روابط با ایران

معاون وزیر امور خارجه مالزی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، هدف این سفر را توسعه روابط بین دو کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد، با از بین رفتن موانع از جمله کووید-۱۹، شاهد توسعه روزافزون روابط بین دو کشور در بخش‌های مختلف به خصوص اقتصادی و تجاری و رفت و آمد مقامات عالیرتبه دو کشور در آینده نزدیک باشیم.  

داتو قمرالدین جعفر که در این سفر منطقه‌ای از ترکیه و قطر نیز بازدید کرده و با مقامات وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز دیدار و در خصوص توسعه روابط در زمینه‌های تجاری و بهداشتی و سلامت بحث و تبادل نظر کرد.

گفتنی است وزارت خارجه مالزی پیش از این سفر اعلام کرده بود که سفر «داتو قمرالدین جعفر» به ایران، ترکیه و قطر نشان‌دهنده اهمیت بالایی است که مالزی برای روابط و شراکت خود با این سه کشور مهم در منطقه غرب آسیا قائل است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول