اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کمبود تراشه صنعت خودروسازی آمریکا را دچار بحران کرد

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری بسیاری از کارخانه ها و شرکت های ساخت تراشه موجب شده تا صنعت خودروسازی آمریکا به علت کمبود این سخت افزار دچار بحران شود.

کمبود تراشه صنعت خودروسازی آمریکا را دچار بحران کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، تعدادی از شرکت های خودروسازی در آمریکا مانند جنرال موتورز، فورد، فولکس واگن، تویوتا، هیوندایی و غیره که گروه اتحاد برای خلاقیت در صنعت خودروسازی را تشکیل داده اند، روز دوشنبه به طور مشترک خواستار کمک دولت این کشور برای رفع کمبود جهانی انواع تراشه و نیمه هادی ها شدند.

این کمبود موجب شده تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 1.28 میلیون خودرو کمتر ساخته و عرضه شود و پیش بینی می شود این روند آشفته تولید به مدت شش ماه دیگر ادامه یابد.

شرکت های خودروسازی آمریکا از وزارت بازرگانی این کشور خواسته اند تا بودجه ای برای کمک به شرکت های سازنده نیمه هادی در ایالات متحده اختصاص دهد تا آنها بتوانند مقدار تولید خود را بیشتر کنند. البته این امر بدون تایید کنگره ممکن نیست.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فوریه گذشته به برخی سازمان های دولتی فدرال دستور داد تا بحران کمبود تراشه را مورد توجه قرار دهند. وی خواستار تصویب تخصیص 37 میلیارد دلار بودجه برای کمک به شرکت های سازنده تراشه و نیمه هادی در آمریکا شد. اما این امر هنوز به تایید کنگره نرسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول