اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

پاریس: مذاکرات وین باید به بازگشت کامل ایران و آمریکا به برجام منتهی شود

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به برگزاری مذاکرات هسته‌ای در وین گفت، این رایزنی‌ها باید به سرعت منجر به توافق در مورد بازگشت کامل تهران و واشنگتن به برجام شود.

پاریس: مذاکرات وین باید به بازگشت کامل ایران و آمریکا به برجام منتهی شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه شنبه شب به وقت تهران درباره مذاکرات هسته‌ای جاری در وین درباره برجام گفت این گفت‌وگوها باید به توافقی برای پایبندی کامل ایران و آمریکا به برجام منجر شود.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه فرانسه» سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه درباره مذاکرات جاری در وین گفت: «همانطور که وزیر خارجه فرانسه سوم آوریل به همتای ایرانی خود یادآوری کرد، فرانسه از آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای در وین استقبال می‌کند. این رایزنی‌ها باید فوراً به حصول توافقی برای [مشخص کردن] اقدامات لازم برای بازگرداندن ایران و ایالات متحده به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای منتهی شوند.»

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه  صبح شنبه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است.

وی در این باره گفت: «من از آغاز مجدد گفت‌وگوها درباره موضوع هسته‌ای در وین استقبال کردم. من بر نقش سازنده‌ای که تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) درباره آغاز مجدد چنین گفت‌وگوهایی ایفا کردند،‌ تاکید کرد که این اقدام در ادامه تلاش‌های قاطعی است که فرانسه، آلمان و انگلیس برای حفظ برجام از سال 2017 داشته‌اند.»

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز  عصر شنبه از تماس با همتای فرانسوی خود و توصیه به وی در  زمینه اتخاذ موضعی سازنده در قبال برجام خبر داد.

«محمد جود ظریف» وزیر خارجه ایران در توییتی بدین منظور نوشت: «امروز در تماس تلفنی با  "ژان ایو لودریان" وزیر امورخارجه فرانسه از او خواستم تا در نشست آینده در وین، موضع سازنده‌ای در قبال برجام نشان دهد. من از فرانسه خواستم تا به تعهدات خود در این توافقنامه احترام بگذارد و اجرای تحریم‌های غیرقانونی اعمالی از جانب ایالات متحده را متوقف کند.»

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در گفت‌وگویی بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: «حرکت گام به گام نداریم و در یک گام نهایی همه امور انجام می‌شود و مذاکره ما در خصوص گام نهایی است و مذاکره هم در حقیقت گفت‌وگوهای فنی و حقوقی است.»

وی تصریح کرد، ما درباره برجام هیچ مذاکره‌ای نداریم چه برسد به فرابرجام و موضوعات دیگر.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: «امیدواریم ظرف روزهای آینده گروه‌های کارشناسی به نتایجی برسند و به صورت مرتب کار گروه‌ها را رصد خواهیم کرد. قرار است روز جمعه کمیسیون مشترک کار این دو کارگروه را بررسی کند. پیشرفت کار را ببینیم و اگر مشکلات و موانع است بررسی کنیم. اگر پیشرفتی وجود ندارد به کار خاتمه می‌دهیم و اگر فردا ببینم طرف‌های مقابل ما در کارگروه‌ها جدی نیستند طبیعی است که اینجا نیامدیم وقت خود را تلف کنیم. عجله‌ای در این امر نداریم و زمانی مذاکرات را جلو می‌بریم که بدانیم در راستای منافع ملی ایران جلو می‌رود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول