اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

طرح پاکسازی جاده های استان آذربایجان شرقی اجرایی می شود

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: پا کسازی زباله های حاشیه جاده های استان را به طور جد پیگیر هستیم.

طرح پاکسازی جاده های استان آذربایجان شرقی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا فدایی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان دستگاههای ذیربط طرح جاده های پاک در استان اجرا خواهد شد.

فدایی گفت: این زباله ها که توسط عده معدودی از رانندگان، مسافران و گردشگران در طبیعت کنار محورها و داخل دهانه پل ها رها می گردند که علاوه بر از بین بردن محیط زیست، منظره ناخوش آیندی را در محورهای مواصلاتی ایجاد می کنند.

وی افزود: تخلیه نخاله ساختمانی در حریم و طول جاده‌ها منع قانونی دارد و با متخلفان باید برابر قوانین برخورد می شود.

فدایی گفت: بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماندها، مدیریت و نظارت اجرایی بر پسماندهای شهری و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی بر عهده شهرداری است.

وی گفت: بر اساس ماده  10 قانون مدیریت پسماند بخشداری‌ها باید بر اساس شیوه نامه‌های ارسالی از طرف و‌زارت کشور نسبت به جمع‌آو‌ری، حمل و دفع پسماندهای عادی بین‌راهی از قبیل پسماندهای رستوران‌ها، پمپ ‌بنزین‌ها و سایر تأسیسات اطراف راه‌ها و حریم راه‌ها اقدام و راهداری‌ها باید در مدیریت پسماندهای حریم جاده‌ها و اماکن بین‌راهی با بخشداری‌ها همکاری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان امیدواری کرد که همه افراد به حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست توجه کرده و از هر گونه اقدامی که سبب تخریب و یا آلودگی محیط زیست می شود خودداری کنند.

 

انتهای پیام/60001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول