اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عروسی ها و بازار سبب تشدید کرونا در چاروساست/مدیریت های مراکز بهداشت با تذکرات بیشتری به سراغ مسئوولان و مردم بروند

عروسی ها و بازار سبب تشدید کرونا در چاروساست/مدیریت های مراکز بهداشت با تذکرات بیشتری به سراغ مسئوولان و مردم بروند .

عروسی ها و بازار سبب تشدید کرونا در چاروساست/مدیریت های مراکز بهداشت با تذکرات بیشتری به سراغ مسئوولان و مردم بروند

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حدود یکسال چند ماهی است که ایام کرونایی می گذرد هر منطقه به نحویی روزهای فراز نشیبی از این ایام در برداشت.

بخش چاروسا از شهرستان کهگیلویه یکی از این مناطق بود که در این ایام توانست، در این روزهای فراز نشیب سهمی داشته باشد سهمی که هر چند با همکاری مسئوولان و مردم با هم همراه بود و با وجود تعداد کرونایی اما به نحویی تعداد مرگ آن بسیار ناچیز بود.

اما برعکس عید 1399 عید 1400 عیدی متفاوت برای چاروسا و قلعه رئیسی است به نحویی که این روزها باید شاهد هر اتفاق عجیبی هم باشیم.

از جهتی شلوغی بازار شهر قلعه رئیسی در ایام نوروز و از جهت دیگر عروسی ها متفاوت با زرق و برق متفاوت و حضور مسافران و مهمانان نوروزی سبب شد تا روزهای بعد از رفتن مسافران و اتمام عید مردم شهر و روستاهای اطراف شاهد موج عجیبی از کرونا باشند.

تفاوت عید امسال با سال گذشته در کرونا این بود که سال گذشته هجوم مسافران به این منطقه کم و به نحویی مسوولان با حساسیت بیشتری به مساله نگاه می کردند اما عید امسال این حساسیت ها کمتر و یا به نحویی باید گفت عادی انگاری مردم و مسئوولان سبب شد تا روزهای سخت کرونایی در چاروسا شاهد باشیم.

داربام بخشدار چاروسا در خصوص وضعیت کرونایی در چاروسا گفت: روزهای سخت کرونایی که در چاروسا آغاز شده چندین مساله دارد که یک موضوع مهم آن حضور مسافران نوروزی و افرادی بودند که به عنوان مهمان به این منطقه آماده بودند همین مهمانان سبب آوردن کرونا به منطقه بودند.

وی شرایط شلوغی بازار را یکی دیگر از عوامل تشدید کرونا در قلعه رییسی دانست و گفت: به هر نحو عید امسال روزهای سختی برای مردم به وجود آورد که تصمیماتی را اتخاذ کردیم.

داربام به تصمیمات جدید برای مقابله با کرونا اشاره و عنوان کرد: تعطیلی صنوف خطرناک از فردا مورد توجه قرار می گیرد که امیدواریم با توجه به شرایط منطقه بازاریان همکاری کنند تا بتوان موج جدید کرونا در مورد مقابله قرار بگیرد.

بخشدار چاروسا از شهرداری و نیروی انتظامی خواست تا جلوی مراسمات ختم با جمعیت بالای 30 را بگیرند و شهرداری نسبت به مدیریت غسالخانه اقدامات مهمتری را انجام دهند و همچنین مراسمات تنها در نوبت صبح برگزار شوند و از برگزاری مراسمات ختم و چهلم و سال خودداری شود.

داربام از آموزش و پرورش چاروسا خواست تا تمامی مدارس روستایی و شهری تا اطلاع بعدی تعطیل کنند و در ادامه بیان کرد: مرکز بهداشتی و درمانی بدون هرگونه ملاحضه کاری با افراد و اداراتی که سهل انگاری می کنند برخورد و طی نامه به بخشداری خواستار تذکر به آن اداره شود ضمن اینکه از رئیس دادگستری، شهرداری شورای و شهر، فرمانده بسیج مقاومت و نیروی انتظامی در زمینه روز 13 بدر تشکر می کنم اما لازم است باز با حساسیت بیشتری فعالیت کنند.

بخشدار چاروسا با تقدیر از امام جمعه قلعه رئیسی در زمینه تعطیلی نماز جمعه و برنامه های دینی از دهیاران خواست تا افرادی که در روستاها مشکوک هستند سریع به مرکز انتقال دهند تا بتوان تست از آنها گرفته شود وجلوی موج کرونا را بگیریم.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم در خصوص شرایط امروز کرونایی در چاروسا با بیان اینکه تا قبل از اسفند 99 مردم و مسئوولان با همکاری همدیگر و گام به گام با هم حرکت می کردند عنوان کرد: این همکاری و تعامل مردم و مسئوولان سبب  شد تا قبل از اسفند حتی یک مرگ کرونایی در چاروسا نداشته باشیم اما متاسفانه از اسفند ماه که عروسی ها در منطقه باب شدند یکی از عوامل اصلی کرونا در منطقه عروسی ها بود.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه ای کاش! مسئولان مربوط به برگزاری مراسمات به خصوص عروسی ها جلوی عروسی ها را از اسفند ماه می گرفتند یادآور شد: عامل اصلی و مهم اوج کرونا در اسفندماه و فروردین 1400 در چاروسا و شهر قلعه رئیسی را باید ابتدا عروسی ها دانست و همین عامل باعث شد تا بسیاری از مردم از این طریق به کرونا مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه مردم در این مدت دچار عادی انگاری و تناقضات در صحبت مسئوولان شدند تاکید کرد: عادی انگاری از صحبت های مسئوولان سبب شد تا مردم سبب عادی انگاری شوند به نحویی که مردم با برگزاری چنین مراسمات ختم و عروسی ها به این باور رسیدند که کرونایی وجود ندارد.

صلواتی بازارشهر قلعه رئیسی را یکی دیگر از عوامل تشدید کرونا دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه بازاریان شهر قلعه رئیسی بازاریان با انصافی در استان هستند و اینکه ورودی ها مدیریت نشدند تا بسیاری از مردم به سمت شهر قلعه رئیسی هجوم بیاوردند و یکی دیگر از عوامل تشدید کرونا در قلعه رئیسی را بازار دانست به نحویی که امروز از هر کوچه که از قلعه رئیسی عبور می کنیم چند کرونایی وجود دارد.

امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از تلاش کادر درمان و تقدیر از حساسیت استاندار و فرماندار ادامه داد: همانطور که این روزها نمازهای جمعه و مراسمات دینی تعطیل هستند دیگر مسئوولان هم به تذکرات ستاد کرونا توجه کنند و تذکرات ستاد را در نهاد و سازمان خود مورد حساسیت قرار بگیرد و عمل کنند به نحویی که در بسیاری از ادارات به این تذکرات عمل نمی شود و بازار یکی از مهمترین این ادارات است که باید با حساسیت بیشتری مدیریت شود.

وی از مردم خواست تا دستورات بهداشتی رعایت کنند و خاطرنشان کرد: در آستانه ایام ماه رمضان باید مبارزه حکیمانه و عاقلانه باشد و حکیمانه به این جهت که در آستانه ماه رمضان دست به دعا برداریم و از خدا بخواهیم کمک کند تا این بیماری ریشه کنی شود و عاقلانه این است که فاصله اجتماعی و ماسک بزنیم و با حساسیت بیشتری به تذکرات ستاد کرونا عمل کنیم و شرکت کردن در در مراسمات ختم هیچ گونه ثوابی ندارد چرا که باعث افزایش به کرونا و در ادامه سبب مرگ و میر می شود.

صلواتی با انتقاد از وضعیت عید امسال در زمینه مدیریت کرونایی بیان کرد: سال گذشته به دلیل جلوگیری از مسافران به منطقه و مدیریت ورود و خروج مسافران به منطقه تعداد بسیار ناچیزی مبتلا به کرونا شدند اما امسال به دلیل اینکه ستاد کرونا در مرکز نتوانستند تدابیر بسیار مهمی را اتخاذ کنند تا هجوم کمتری از سوی مسافران باشیم امروز شاهد رشد بسیار بالای از کرونایی ها در منطقه هستیم.

این روزها تست های مختلف صورت گرفته در چاروسا نشان از روزهای سخت یکی از پس دیگری دارد که امیدواریم با مدیریت مناسب تر از این روزهای سخت بگذریم.

اما موردی که سبب نگرانی اذهان عمومی است عدم ارائه آمار درست از سوی مرکز درمانی قلعه رئیسی است به نحویی که با وجود آمار بسیار بالا روزهای گذشته اما این آمار همراه با تذکرات نیست و با وجود آمار مراکز بهداشتی و درمانی اما این آمار همراه با تذکرات به ادارات مربوطه نیست که امیدواریم همانند مدیران مراکز دیگر مناطق رئیس مراکز قلعه رئیسی و جاورده هم چنین تذکراتی را به ادارات و دهیاران هر روستا ارائه دهند تا شاهد افزایش روزافزون آمار کرونا در چاروسا نباشیم.

انتهای پیام/82021hy fc e

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول