اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

احیا تولید ماهانه ۴ هزار تن گندم با کمک دستگاه قضا/ ۳۸ کارگر به شغل قبلی خود بازگشتند

کارخانه آرد ستاره غرب ایوان در استان ایلام یکی از کارخانه‌هایی است که با حمایت همه جانبه دستگاه قضا جانی دوباره گرفته و ماهانه ۴ هزار تن آرد تولید و برای 108 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

احیا تولید ماهانه ۴ هزار تن گندم با کمک دستگاه قضا/ ۳۸ کارگر به شغل قبلی خود بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارخانه آرد ستاره غرب ایوان یکی از کارخانه‌هایی است که با وجود مشکلات متعدد از جمله اختلاف بین شرکا و سرمایه در گردش مدتی تعطیل بوده اما بارقه امیدش با حمایت دستگاه قضا و سازمان بازرسی استان و نمایندگان مجلس روشن شده و در حال حاضر ۳ نوع آرد با ظرفیت روزانه ۵۰ تن تولید می‌شود. 

احیای واحدهای تولیدی یکی از دستور العمل‌های اصلی دستگاه قضایی در دوره تحول است؛ طی حدود دو سال اخیر و آغاز دوره تحول در دستگاه قضایی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای احیای واحدهای تولیدی توسط قوه قضاییه در استان‌ ایلام صورت گرفته این در حالی است باید از توقف در چرخه تولید جلوگیری کرد و حمایت از نیرو کار خبره را نیز در دستور کار قرار داد.

با توجه به وضعیت استانمان نقش کارخانجات و صنایع در چرخه‌های تولید مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد توسعه و اشتغالزایی بود.

اردیبهشت ماه سال ۹۸ مسوولین با بازدید از کارخانه آرد ستاره غرب ایوان مشکلات و موانع پیشرو را مورد بررسی قرار دادند تا این کارخانه موجب رونق بیشتر، تولید بیشتر و اشتغال بیشتر شود و اکنون با ورود دو سازمان مهم شاهد بازگشایی مجدد این کارخانه و تولیداتش هستیم.

 

اشتغالزایی برای بیش از ۳۸ نفر به صورت مستقیم

حسین درگاهی مدیر عامل شرکت تولیدی آرد ستاره غرب ایوان گفت: این کارخانه باعث اشتغال زایی مستقیم برای بیش از  ۳۸ نفر و ۷۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم شده است؛ ظرفیت اسمی کارخانه مصرف ماهیانه ۴۰۰۰ تن گندم بوده و شروع راه اندازی آن نیز با ۴۰ درصد ظرفیت آغاز شده است. 

مدیر عامل کارخانه ستاره غرب ایوان تصریح کرد: محصولات تولیدی مجموعه‌ تولیدی انواع آرد با غنای ۷ تا ۳۸ درصد سبوس گیری برای کلیه مصارف در سامانه‌های یارانه‌ای و سایر مصارف، صنف و صنعت در محدود آردهای خبازی و بربری و ستاره نان‌های حجیم است.

امکان صادرات آرد وجود دارد

علی آقابابایی رییس اداره صمت ایوان گفت: امکان صادرات به واسطه تجربه در ارائه کیفی و مزیت نسبی طرح به واسطه قرار گرفتن در نزدیکی اولین بازار هدف صادراتی کشور عراق وجود دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه به خاطر مشکلات ارزی خرید گندم گذر موقت خارجی برای تولیدکنندگان، کشور که اکثریت زیر ظرفیت اسمی کار می‌کنند میسر نمی‌شود مضافا اینکه با توجه به افزایش قیمت خرید مواد اولیه در سال مانع زدایی حضور بانک‌ها و تسهیلات ارزان قیمت کافی لازمه رونق تولید است.

رییس صنعت و معدن ایوان ادامه داد: این کارخانه روزانه سه نوع آرد با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ تن تولید می‌کند و توانسته بارقه امیدی برای جوانان این منطقه ایجاد کند.

 

مشکل در کم‌ترین زمان توسط دستگاه قضا مرتفع شد

امیدعلی سبزی فرماندار ایوان نیز اظهار داشت: مشکلات این واحدها در کم‌ترین زمان ممکن به استان ارجاع شد و با پیگیری مجدد و همه جانبه دستگاه قضا، سازمان بازرسی و نمایندگان این کارخانه به چرخه تولید بازگشایی شد. 

وی یادآور شد: حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در دستور کار ما است و تسهیلات ۲/۵ میلیارد تومانی نیز به این کارخانه پرداخت شده است.

کم کاری ورزاتخانه‌های اقتصادی در سال گذشته

محمدی یکی از کارشناسان اقتصاد گفت: در سال ۹۹ باز هم دولت به مسائل حاشیه‌ای بیشتر توجه کرد و از اهداف تبیین شده و "منافع ملی" دور شده است، به طوری که کم کاری و بی‌تدبیری وزارتخانه‌های اقتصادی کاملاً مشهود بود.

وی ادامه داد: مسوولین و دولتمردان چندان به حمایت از تولید و صنایع نپرداختند تا جهشی در تولیدات ملی اتفاق بیافتد، عملکرد دولت در ارتباط با جهش تولید نه در شأن ایران و ایرانی بود و نه مورد رضایت مقام معظم رهبری بود.

این کارشناس اقتصاد بیان کرد : سیاست‌های نادرست، چشم به غرب دوختن و به خارجی‌ها امیدوار بودن و همچنین عملکردهای غلط دولت موجب شده است تا کشور ثروتمند و قدرتمند و بی‌نظیر ایران آن‌هم با این‌همه منابع و جمع زیادی کارآفرین بزرگ و توانمند نه تنها چندان پیشرفتی نکرد بلکه کارخانه ها و جوانان را نیز تعطیل و بیکار کرد.

 

لزوم توجه به کارخانه‌ها

کاظمی یکی از کارگران شرکت ستاره غرب ایوان بیان  کرد: باید به کارخانه‌ها و فعال شدن آنها بها داد  شعار امسال بسیار مهم و اساسی است و چنانچه به طور صحیح و دقیق اجرا و محقق شود، قطعاً تحول بزرگی در اقتصاد ایران و رفع مشکلات اقتصادی استان نیز به‌وجود می‌آورد.

وی گفت: "شعار امسال" باید قوای سه گانه مخصوصاً قوه مجریه یعنی دولت فعلی و دولت آینده در سال ۱۴۰۰ نیز به‌طور ویژه از تولید و تولیدکننده و کارآفرینان حمایت و پشتیبانی کرده و تمام موانع و بوروکراسی‌های زائد در برابر تولید و فعالان اقتصادی را مرتفع و حذف کند.

بازگشت دوباره کارخانه بر مدار تولید

 رستمی یکی از شهروندان ایوانی نیز یادآور شد: این کارخانه مدتی تعطیل بود اما دوباره با حمایت مسوولین و مدیر کارخانه به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت: باید به شعار سال امیدوار بود و به آن عمل کرد در این صورت کارآفرینان و تولیدکنندگان  بی‌دغدغه و با سرعت بالایی چرخ‌های تولید اقتصاد ایران را به حرکت در خواهند آورد.

سال تولید، مانع زدایی و پشتیبانی از تولید که در سه بخش الهام بخش جدی برای پایان دولت دوازدهم و آغاز دولت سیزدهم خواهد بود که این شعار تنها به بدنه‌های دولتی اشاره ندارد و هشداری برای رونق بخش خصوصی و همت نخبگان و کارآفرینان است.

حال باید گفت شعار (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی) جامع و وسیع انتخاب شده و در حقیقت چند اقدام اساسی و مهم در یک قالب و به‌صورت یک شعار اعلام شده است و باید آن را گسترش داد  گسترشی که رونق آن فعال شدن کارخانه‌ها و رفع موانع تولید است.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول