اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

غفلت از ما، همت از کرونا/ ۹ شهر کرمانشاه «قرمز» شد

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین، سنقروکلیایی، اسلام‌آباد غرب، کنگاور، سرپل‌ذهاب و پاوه هم‌اکنون به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز هستند.

غفلت از ما، همت از کرونا/ ۹ شهر کرمانشاه «قرمز» شد

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به اوضاع بحرانی استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی مبتلایان به کرونا در استان را به حالت پیش‌فرض مبتلا به کرونای انگلیسی در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ بیمار مشکوک کرونا در استان بشتری هستند، گفت: هر چه ما غفلت کنیم، کرونا انگلیسی بیشتر قدرت‌نمایی می‌کند و با قدرت سرایت بالا آمار مبتلایان و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه  در خصوص رنگ بندی جدید شهرستان‌ها از ۱۸ فروردین‌ماه، افزود: کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقروکلیایی از امروز قرمز شدند و با احتساب چهار شهرستان قرمز قبلی(اسلام آباد غرب، کنگاور، سرپل‌ذهاب و پاوه)، هم‌اکنون ۹ شهرستان قرمز داریم.

وی شهرستان‌های جوانرود، روانسر، دالاهو وقصرشیرین را نارنجی اعلام کرد و افزود: تنها شهرستان ثلاث‌ باباجانی زرد است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به وضعیت استان، محدودیت‌های مصوب شده از سوی وزارت بهداشت تشدید خواهد یافت.

گفتنی است، در شرایط قرمز، صرفا گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند، در شرایط نارنجی، گروه‌های اول و دوم مجاز به فعالیت بوده و در شرایط زرد، سه گروه اول می‌توانند فعالیت داشته باشند.

گروه اول شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها،‌ قطعات‌‌ یدکی‌ خودرو، تعمیرگاه‌های‌ خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی‌و درمانی و‌… هستند که می‌توانند در همه شرایط حتی وضعیت قرمز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت ادامه دهند.

در گروه مشاغل دوم مانند فیلمبرداری‌ها و آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک‌بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و … در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی صرفا می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.

گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها در شرایط قرمز و نارنجی تعطیل بوده و باید از فعالیت دست بکشند.

گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی و زرد باید تعطیل باشند.

انتهای پیام/پ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول