اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فرزام: کالاهای لوکس زودتر از قایق‌ها ترخیص می‌شوند/قایق‌ها استاندارد نیستند

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران گفت: قایق‌های ما حالت استاندارد و حرفه‌ای خود را از دست داده‌اند اما هنوز قایق‌های جدید از گمرک ترخیص نشده‌اند.

فرزام: کالاهای لوکس زودتر از قایق‌ها ترخیص می‌شوند/قایق‌ها استاندارد نیستند

افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تغییر مکان تمرین روئینگ‌سواران، عنوان کرد: از ۲۰ اسفند ماه مکان اردو را تغییر دادیم. با توجه به اینکه نیاز داشتیم در مسافت تمرین کنیم به سد الیگودرز آمدیم. اینکه بتوانیم در این شرایط کرونا مکانی را برای تمرین پیدا کنیم، پروسه‌ای بود که با توجه به محدودیت‌های استان‌ها کار ما را سخت می‌کرد اما خوشبختانه توانستیم محلی را برای تمرین پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران ادامه داد: یک اردو را پشت سر گذاشتیم و از روز دوشنبه بدون استراحت و وقفه استارت اردوی دوم زده شد. در اردوی اول تا ما راه بیفتیم و میزبان آماده شود بالا و پایین‌هایی داشتیم چون برای نخستین بار بود که در اینجا اردو برگزار می‌کردیم اما فکر می‌کنم در اردوی دوم همه چیز روی روال افتاد.

فرزام یادآور شد: البته در اردوی اول شرایط جوی نامساعد بود و وزش باد مانع کار ما روی آب می‌شد. با توجه به اینکه ما در ارتفاع ۲هزار متر هستیم، در اردوی دوم شرایط بچه‌ها بهتر شد اما تمرینات در این ارتفاع سخت‌تر خواهد شد به خصوص زمانی که بخواهیم وارد فاز سرعت شویم.

 

وی در خصوص نفرات اعزامی به کسب سهمیه، خاطرنشان کرد: ۲ ورزشکاری که با من کار می‌کنند قرار است اعزام شوند. فکر می‌کنم یک قایق ۲ نفره بانوان هم که در تهران تمرین می‌کند احتمالا اعزام خواهد شد.

سرمربی روئینگ ایران درباره تست‌گیری، عنوان کرد: البته بعد از مسابقات لیگ فراخوان دادیم و اعلام کردیم که در ماده تک نفره مردان و زنان اگر کسی مدعی است که می‌تواند در ترکیب باشد تست بدهد. در آن مقطع یک تست‌گیری انجام دادیم اما با توجه به اینکه حمید رضوانی هم در کنار تیم تمرین می‌کند ما می‌توانیم هفته آینده در مسافت ۲ هزار متر تست بگیریم که این تست‌گیری هم می‌تواند درون اردویی باشد یا در صورت نیاز به صورت رسمی از طریق فدراسیون این کار را انجام دهیم.

فرزام درباره عدم ترخیص قایق‌ها از گمرک، یادآور شد: قایق بچه ها برای ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته است که کم کم حالت استاندارد خود را از دست می‌دهد و هم فرسوده است به همین دلیل به صورت مداوم قایق باید تنظیم شود. نگران این هستیم که این قایق‌ها به مرور حالت حرفه‌ای خود را از دست می‌دهد و شرایط را دشوار می‌کند.

وی افزود: امیدوار بودیم گمرک نگاه ویژه‌ای برای ترخیص قایق‌ها داشته باشد. ما شاهد این هستیم خیلی از کالاهای لوکس در گمرک خیلی راحت ترخیص می‌شوند اما قایق‌هایی که به سختی تهیه شده، چند سال طول کشید تا بودجه آن فراهم شود به این اندازه سخت‌گیری می‌کنند. مقصد این قایق‌ها مشخص و برای تیم ملی است تا ورزشکاران بتوانند از آن استفاده و برای کشور افتخار آفرینی کنند. ای کاش نگاه‌ها تغییر کند و کمک کنند قایق‌ها زودتر ترخیص شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول