اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۵۰ واحد مسکن محرومین در کردستان افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: ۵۰ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

۵۰ واحد مسکن محرومین در کردستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا قادری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه کردستان با اشاره به سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و چهل و دومین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل اظهار کرد: بنیاد مسکن در ۲۱ فروردین ۵۸ به فرمان امام تاسیس شد که مولود انقلاب اسلامی است و به همین مناسبت طرح‌های مختلفی را در سطح استان افتتاح خواهد کرد.

وی افتتاح ۵۰ واحدی مسکن محرومین با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال را از برنامه‌های بنیاد مسکن خواند و افزود: افتتاح سه طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال نیز در روستاهای دیواندره‌، دهگلان و سروآباد در این ایام انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: چهل و شش هزار و نهصدمین واحد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی از طرح‌‌هایی است که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان واگذاری ۸۶ هزار و سیصدمین جلد سند مالکیت مسکن روستایی و شهری را از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن استان برشمرد.

قادری با اشاره به خدمات ۴۲ ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: بازسازی ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق جنگ زده استان، احداث ۴۰ مجموعه اردوگاه،پاسگاه و پناهگاه در مناطق جنگی استان در متراژ. ۳۸ هزار و ۳۰۹ مترمربع و احداث ۴۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن در روستاهای استان را از خدمات بنیاد مسکن استان اعلام کرد.

وی تعمیرات ۲۳ هزار و ۷۴۰ واحد مسکن در روستاهای استان، بازسازی یازده هزار و ۵۰ واحد مسکونی در مناطق حادثه دیده کشور و تعمیر ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکن در مناطق حادثه دیده کشور از جمله بم، لرستان و کرمانشاه را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن کردستان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بیمه کردن هفت هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای استان و تهیه طرح هادی روستایی در یک‌هزار و ۳۵۳ روستای استان توسط بنیاد مسکن کردستان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان عنوان کرد: آغاز احداث سه هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت و احداث ۴ هزار و ۵۱۱ مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان کردستان نیز توسط این بنیاد انجام گرفت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول