اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغال 54 درصدی در حوزه زندانیان استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اشتغال ۵۴ درصدی در حوزه زندانیان استان در سال گذشته گفت: این یک اقدام خوبی بود اما سال جدید باید این آمار به ۸۰ درصد افزایش یابد که تحقق این امر نیاز به همراهی و همکاری قضات دارد.

اشتغال 54 درصدی در حوزه زندانیان استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز در جلسه شورای مدیران دادگستری استان زنجان که بلافاصله بعد از جلسه مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استانها و تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و سند تحول قضایی برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مدیران از اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه در حوزه‌های قضایی در سال گذشته اظهار کرد: حسب اعلام معاونت راهبردی قوه قضاییه، استان زنجان در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در  سال ۹۹ جزو ۶ استان اول کشور است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اقدامات و عملکردها باید متفاوت‌تر و با شتاب بیشتر نسبت به سال گذشته دنبال شود، افزود: در خصوص دادرسی الکترونیکی در استان که در نیمه دوم سال ۹۹ شروع شد و تعدادی از شعب از این سیستم نوین  استفاده کردند که امسال باید همه شعب و حوزه‌های قضایی از دادرسی الکترونیکی بدون کاغذ استفاده کنند که این مهم نیاز به همت مضاعف و مدیریت برجسته است.

وی با بیان اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در همه حوزه‌های قضایی استان که از اولویت‌های قوه قضاییه است مورد تأکید است، ادامه داد: برابر گزارشات دریافتی و بررسی‌های به عمل آمده سال گذشته در برخی حوزه‌های قضایی نسبت به این موضوع کم توجهی شد که انتظار این است از ابتدای سال جاری به این امر اهتمام ویژه شود.

صادقی نیارکی با اشاره به اشتغال ۵۴ درصدی در حوزه زندانیان استان در سال گذشته یادآور شد: این یک اقدام خوبی بود اما سال جدید باید این آمار به ۸۰ درصد افزایش یابد که تحقق این امر نیاز به همراهی و همکاری قضات دارد.

عالیترین مقام قضایی استان خاطر نشان کرد: توجه به حفظ کرامت انسانی مراجعین و کارکنان که از اولویت‌های سال ۱۴۰۰ است، بایدبطور کامل در همه حوزه‌های قضایی انجام شود چرا که شأن ما شأن خدمتی و احترام به هم نوع است که در این راستا بهترین الگوی رفتاری و اخلاق حضرت پیامبر اسلام (ص) است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ترویج فرهنگ صلح و سازش در همه پرونده‌ها را از دیگر برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۰ استان برشمرد و بیان داشت: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قابل سازش باید دقیق و بطور کامل انجام شود، در پرونده‌های غیر قابل گذشت که یک طرف پرونده شاکی است تلاش شود رضایت و گذشت شاکی حاصل شود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال( تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ) بر ضرورت توجه و اهتمام برای تحقق شعار سال در همه حوزه‌های قضایی استان  تأکید و بیان کرد :  تلاش برای تحقق این امر یک تکلیف است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول