اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نخستین اقدام کمیسیون آموزش در تحقق شعار سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب حمایت از مراکز دانش‌بنیان اولین اقدام محسوس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تحقق شعار سال است، گفت: حمایت از مراکز دانش‌بنیان منجر به ارتقای فناوری و افزایش تولیدشده که با رأی بالای ۸۸ درصد نمایندگان کلیات آن به تصویب رسید.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نخستین اقدام کمیسیون آموزش در تحقق شعار سال ۱۴۰۰

محمدرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات در راستای حمایت از جوانان نخبه اظهار کرد: برای رسیدن به پیشرفت و خوداتکایی نیاز به جهش تولید بوده که حمایت از دانش‌بنیان می‌تواند در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد نقش مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از دانش‌بنیان بعد از تصویب در کمیسیون آموزش و تحقیقات در صحن مجلس نیز با ۸۸ درصد آرا  مصوب شد، گفت: اگرچه دولت نسبت به این موضوع موضع‌هایی داشت ازجمله اینکه معاونت دانش‌بنیان یک سازمان یا وزارتخانه نبوده و ملزم به ماندن نیست، لذا نیازمند سازوکار خاصی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تصویب حمایت از مراکز دانش‌بنیان اولین اقدام محسوس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای پشتیبانی و مانع زدایی از فعالیت‌های تولیدی است، افزود: حمایت از مراکز دانش‌بنیان منجر به ارتقای فناوری و افزایش تولیدشده که با رأی بالای ۸۸ درصد نمایندگان کلیات این موضوع به تصویب رسید.

 ساماندهی دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور

نماینده مردم  شهرستان رشت و خمام  در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به  ساماندهی  دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این دانشگاه از طریق دوره‌های فراگیر نیز دانشجو می‌پذیرفت که سازمان بازرسی با این شیوه مخالف بود و آن را به دلیل عدم پشتیبانی کامل قانون تخلف می‌دانست، در سال گذشته نیز به دلیل شرایط کرونا و ایجاد فرصت به دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی این موضوع به سرانجام نرسید.

احمدی با بیان اینکه سازمان بازرسی از کمیسیون آموزش خواست که پذیرش از طریق دوره فراگیر را حذف یا قانونی کند خاطرنشان کرد:  بحث‌های مختلفی دراین‌باره صورت گرفت  ازاین‌رو؛ به این نتیجه رسیده شد که فقط در مقاطع ارشد مجوز به دانشگاه پیام نور داده شود تا به‌ویژه در رشته‌های کم رقابت از طریق دوره فراگیر دانشجو پذیرش شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های دیگر ازجمله دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی نیز خواستار پذیرش از طریق سوابق تحصیلی و بدون کنکور بودند گفت: این موضوع نیز به کمیته آموزش عالی جهت بررسی بیشتر ارجاع داده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید کم‌کم به سمتی برویم که کنکور حذف شود گفت: باید جامعه را به سمت‌وسوی رشته‌های مهارتی سوق داد تا دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، خود کارآفرین بوده یا با گسترش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به فعالیت شود.

ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد

 احمدی به یکی دیگر از برنامه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و افزود: بحث ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد نیز یکی از بحث‌هایی بود که موردبررسی قرار گرفت برخی‌ها آن را بر خلاف ماده ۱۱۰ قانون اساسی و برخلاف مصوبه شورای عالی فرهنگ دانسته و برخی‌ها نیز به جهت وظیفه نظارتی مجلس آن را جزئی از ملزومات دانستند نهایتاً کلیات این طرح نیز رأی آورد.

نواقص لایحه دولت در رتبه‌بندی فرهنگیان

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات بحث رتبه‌بندی فرهنگیان را به‌عنوان یکی از جدی‌ترین مطالبات این قشر فرهیخته عنوان کرد و گفت: لایحه‌ای که توسط دولت درباره رتبه‌بندی فرهنگیان  به مجلس داده شد نواقصی  دارد که لازم است مورد بازبینی دقیق قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  مطالبه فرهنگیان  در خصوص رتبه‌بندی باید به‌صورت دقیق تحقق پیدا کند خاطرنشان کرد: بحث ضرایب دقیق افزایش حقوق، رتبه‌های قبلی، سوابق خدمتی، عملی و آموزشی، زمان و نحوه آزمون و اجرای آن کارمندان اداری و آموزشی  از موضوعاتی است که در رتبه‌بندی  باید موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول