اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حمایت از مدارس غیردولتی «عام‌المنفعه» و «خیریّه»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد.

حمایت از مدارس غیردولتی «عام‌المنفعه» و «خیریّه»

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برنامه ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد و گفت:  مدارس غیردولتی ای در سطح کشور در حال فعالیت اند که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریّه اداره می‌شوند که اکثریّت این مدارس در مناطق محروم فعالیت می‌کنند و توسط انجمن‌ها و گروه‌های مردمی، اداره می‌شوند.

فولادوند افزود: در برخی از این مدارس، صرفاً دانش آموزان محروم و بازمانده از تحصیل ازجمله ایتام یا کودکان بد سرپرست تحت پوشش قرار می‌گیرند و کلیه هزینه‌ها نیز از سوی خیرین پرداخت می‌شود.

 وی ادامه داد: در این مدارس علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، در بسیاری از مواقع به جنبه‌های مختلف مشکلات دانش آموزان ازجمله مسائل اقتصادی و خانوادگی نیز رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه بیان کرد: با توجه به مأموریت اصلی این سازمان در جذب مشارکت‌های مردمی، مصمم هستیم در راستای حمایت از این‌ مدارس، دستورالعمل‌هایی را صادر و به تمامی استان‌های کشور ابلاغ کنیم تا به تسهیل این اقدامات خداپسندانه و عام‌المنفعه، کمک کنیم.

فولادوند تصریح کرد: این کمک‌ها و حمایت‌ها لزوماً کمک‌های مالی و مادی نیست، زیرا رویکرد بسیاری از این گروه‌ها عدم استفاده از کمک‌های دولتی است. در حال برنامه‌ریزی و تنظیم دستورالعمل‌هایی برای کمک به این قبیل مدارس، به ویژه در امور ثبت‌نام و اولویت در تخصیص نیروی انسانی، هستیم و امیدواریم به‌زودی این دستورالعمل‌ها تصویب و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول