اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان همایش دوایر تجاری تاجیکستان، بلاروس و افغانستان

در چارچوب چهاردهمین کمیسیون دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاجیکستان و بلاروس همایش دوایر تجاری «دوشنبه-مینسک-کابل» برگزار شد.

«دوشنبه» میزبان همایش دوایر تجاری تاجیکستان، بلاروس و افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همایش دوایر تجاری تاجیکستان، بلاروس و افغانستان در شهر دوشنبه با شرکت مقامات ذیربط و بیش از نمایندگان کسب و کار 3 کشور برپا شد.

در جریان این همایش توافقات همکاری در زمینه‌های کشاورزی، تولید محصولات کشاورزی، تجهیزات کشاورزی و برداشت محصول به امضا رسید.

«سعدی قادر زاده»، رئیس کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان با اشاره به سومین دور برگزاری این همایش در شهر دوشنبه گفت: در سال 2020 میلادی گردش مالی بین تاجیکستان و بلاروس 54.4 میلیون دلار است که در مقایسه با سال 2019 تقریبا دو برابر افزایش یافته است.

بنابر سخنان وی، مبادله تجاری این کشور با افغانستان در سال گذشته میلادی 70 میلیون دلار را تشکیل داده است.

در جریان این همایش تجاری دورنمای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بلاروس، تاجیکستان و افغانستان در زمینه‌های مهندسی مکانیک، متالورژی، کشاورزی، تولید غذایی، جهانگردی، دارو سازی، آموزش و همچنین موضوعات مهم تعامل محافل تجاری 3 کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این، ظرفیت‌های صنعتی، صادراتی و گردشگری تاجیکستان، بلاروس و افغانستان، پروژه‌های مهم سرمایه گذاری معرفی شد.

این همایش توسط اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس در همکاری با کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان سازماندهی شده است.

در پایان این همایش نمایشگاه محصولات کشاورزی، غذایی و گردشگری تحت عنوان «ساخت بلاروس» با حضور 40 شرکت مختلف بلاروسی برگزار شد. 

امروز نیز قرار است همایش کشاورزی «تاج بل آگرو»، برگزار شود که در چارچوب آن شرکت کنندگان این همایش می‌توانند با همکاران متخصص در حوزه فعالیتشان بحث و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول