اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سینماها و آموزشگاه‌‌های هنری زنجان تعطیل شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تعطیلی سینماها و آموزشگاه‌های هنری استان خبر داد و گفت: تا اعلام بعدی ستاد کرونا همه این مراکز تعطیل هستند.

سینماها و آموزشگاه‌‌های هنری زنجان تعطیل شدند

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از تعطیلی همه آموزشگاه‌های هنری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، آموزشگاه‌های هنری در استان تعطیل شده و منتظر اعلام بعدی ستاد ملی کرونا هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به خسارات وارده به اصحاب هنر در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: در این مدت چند آموزشگاه به علت رکود اقتصادی تعطیل شدند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا اتفاقی غیرمنتظره بود ولی هنرمندان استان زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا در زمینه‌های مختلف هنری مانند تولید محتوا، انیمیشن‌سازی، موشن‌گرافی، برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های مجازی، ساخت کلیپ و ... فعالیت خوبی داشته‌ و در هر حوزه‌ای که می‌توانستند، از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تولید آثار هنری استفاده‌ کرده‌اند.

احمدخانی همچنین از تعطیلی سینماها خبر داد و افزود: طبق طبقه بندی اخیر سینماها به تازگی از مشاغل گروه سه به دو تغییر کرده بود تا در وضعیت نارنجی هم بتواند فعالیت کند اما حالا با قرمز شدن شهر زنجان سینماها دوباره تعطیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به صدور هنر کارت برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته هنر کارت برای 623 نفر صادر شده است که از ابتدای امسال نیز هنر کارت تعدادی دیگر دریافت و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با مزایای هنر کارت نیز گفت: در مرحله اول برای دارندگان هنرکارت یک و نیم میلیون تومان کمک هزینه ایام کرونا واریز شد، البته برای دارندگان مدرک درجه یک هنری این مبلغ 5 میلیون تومان بود و سپس یک کمک هزینه یک و نیم میلیون تومانی دیگر برای ایام عید واریز شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول