اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جولان کرونای جهش‌یافته در چهارمحال و بختیاری/ وضعیت تمام شهرستان‌ها بحرانی است

با پیشروی موج جدید گسترش ویروس کرونا تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند که از دلایل اصلی سرعت بالای انتقال بیماری در این موج، شیوع نوع جهش‌یافته این ویروس موسوم به کرونای انگلیسی در استان است.

جولان کرونای جهش‌یافته در چهارمحال و بختیاری/ وضعیت تمام شهرستان‌ها بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کلیه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

به گفته مسئولان علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در حال حاضر روازنه 500 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی می‌شود که از این تعداد 60 نفر در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود که این موج جدید بین 4 الی 8 هفته به طول انجامد

فریدون رحمانی روز گذشته در خصوص مدت شیوع موج جدید گسترش ویروس کرونا گفت: پیش‌بینی می‌شود که این موج جدید بین 4 الی 8 هفته به طول انجامد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: هر چقدر مدت زمان این موج جدید کرونا بیشتر باشد آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری بیشتر خواهد بود لذا همکاری مردم و مسئولان برای جلوگیری از این اتفاق ضروری است.

سید راشد جزایری نیز روز گذشته در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به کاهش رعایت موارد بهداشتی از 85 درصد به 58 درصد در بین مردم استان گفت: محدودیت‌های کرونایی با توجه به رنگ‌بندی باید به خوبی اعمال شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تصریح کرد: در وضعیت قرمز فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعطیل است و در ادارات نیز باید ۵۰ درصد کارمندان حضور یابند.

لازم به ذکر است مسئولان علوم‌پزشکی دلیل اصلی سرعت بالای انتشار ویروس کرونا در استان را شیوع نوع جهش‌یافته آن موسوم به کرونای انگلیسی دانسته‌اند که دارای قدرت بیشتری در زمینه سرایت و بیماری‌زایی است.

بستری 104 بیمار مشکوک به کرونا طی 24 ساعت گذشته در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در این مراکز بستری شده‌اند.

 هم اکنون ۲۹۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت هستند که از این تعداد  ۳۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه  تحت درمان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/68033/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول