اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

موج چهارم کرونا را مهار خواهیم کرد/ ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تهیه واکسن

استاندار قم با اشاره به خیز چهارم کرونا در سطح کشور و ضرورت همراهی مجدد همه مردم و مسؤولان برای مهار آن، خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین برای تهیه واکسن مورد نیاز استان شد.

موج چهارم کرونا را مهار خواهیم کرد/ ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تهیه واکسن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت با بیان این که موج چهارم کرونا به دلیل جهش صعودی زیاد متفاوت از سه موج گذشته است اظهار کرد: همدلی و همراهی مردم در رعایت محدودیت ها و شیوه نامه ها، حرف اول را زده است و باید به این صبوری آنان آفرین گفت.

وی با اشاره به ویژگی های خاص استان قم بویژه در موضوع ترددها و تجمع ها اضافه کرد: ادعا این است که تاکنون و با همراهی مردم و بزرگان توانسته ایم بیشترین ماندگاری را در وضعیت آبی کرونایی در قم و در بین استان های کشور تجربه کنیم و از این رو وضعیت فعلی قرمز نباید ما را از توفیقات قبلی در زمینه مبارزه با کرونا غافل کند.

استاندار قم نخستین اصل مدیریت بحران کرونا را نصب العین و فصل الخطاب بودن منویات و منش مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: روش و منش معظم له چیزی برای تفسیر اضافه باقی نمی گذارد، بویژه آن که ایشان مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را قانونی و لازم الاجرا می دانند و البته ما نیز در استان تلاش داریم تا در اجرای مصوبات ستاد ملی به اقتضائات استانی نیز توجه داشته باشیم.

وی افزود: به طور مثال ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره نیمه شعبان به برگزاری مجازی مراسم نظر داشت، اما تدبیر شورای تأمین و ستاد مدیریت بحران استان با استمزاج نظر بزرگان و توجه به نظر تخصصی حوزه سلامت سبب شد تا هم مراسم پاسداشت این روز برگزار شود و هم این که تجمعی صورت نگیرد.

سرمست سپس سازمان تبلیغات اسلامی استان را مخاطب سخنان خود قرار داد و گفت: انتظار این است که سازمان تبلیغات اسلامی بسته پیشنهادی خود را برای وضعیت قرمز بویژه درباره مراسم شب های قدر ارائه کند تا بتوان آن را در سطح ملی پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: وقتی تجمع در شرایط قرمز کرونایی ممنوع اعلام می شود به آن معناست که هر نوع تجمع مانند عروسی، عزاداری و یا مراسم آیینی ممنوع می شود، اما این امر به معنای تعطیل کردن مساجد نیست، چراکه برگزاری نماز جماعت تنها یکی از کارکردهای متعدد مساجد است.

استاندار قم در ادامه بیان داشت: شرایط باید به گونه ای تدبیر شود که هم چرخ اقتصاد و معیشت مردم بچرخد و هم این که خدشه ای به سلامت مردم وارد نشود، به بیان دیگر باید امنیت دیانت، معیشت و سلامت مردم را به طور همزمان پاس بداریم و از دوگانه سازی هایی مانند دوگانه معیشت – سلامت و مانند آن که بیشتر ساخته و پرداخته دست دشمنان است دوری و پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: در عین حال باید از خسته شدن فعالان جبهه سلامت جلوگیری کنیم، چراکه آنان جان خود را کف دست گرفته اند و ایثارگرانه در خط مقدم مشغول خدمت به مردم هستند، از این رو خسته شدن آنان سبب خواهد شد تا عملا در برابر این بیماری همه گیر و این بحران همگانی در بمانیم.

سرمست با تقدیر و تشکر از فعالان طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: این طرح باید به شکل کامل تر و بر اساس مقتضیات جدید و روزآمد ادامه پیدا کند، ضمن آن که در شرایط فعلی استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی قم در جهت تأمین واکسن مورد نیاز برای استان یک ضرورت است و باید دنبال شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول