اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی/ کرونا صادرکنندگان را محدودتر کرد

امروز قیمت خوراک دام ، دانه‌های روغنی و شکر در بازارهای جهانی افزایش یافت و کشورهای صادر کننده رغبت چندانی برای صادرات ندارند.

افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی/ کرونا صادرکنندگان را محدودتر کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل اقتصادی فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع خوراک دام و دانه‌های روغنی و کالاهای اساسی مانند شکر و دام زنده با افزایش قابل توجهی همراه شد.

امروز قیمت هر بوشل ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود سه دلار افزایش یافت و به قیمت 557 دلار به فروش رسید.

خوراک دام برای کشورهای جهان که 70 درصد قیمت تمام شده محصولات پروتئینی را تشکیل می‌دهد بسیار با ارزش است و صادرکنندگان آن نیز محدود هستند.

پس از شیوع ویروس کرونا این کشورها صادرات خود را محدودتر کرده‌اند از جمله روسیه برای صادرات اینگونه محصولات و کالاهای اساسی عوارض دو برابری وضع کرده است.

صادرکنندگان اولویت تأمین داخل را به صادرات ترجیح داده‌اند در این میان ایرانی‌ها نزدیک به 80 درصد به واردات این نهاده‌ها وابسته است و از خارج تأمین می‌کند.

یکی از مهمترین دلیل افزایش قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات در چند ماه اخیر به رغم فراوانی تولید بالا بودن قیمت نهاده‌ها و کمبود آن در داخل بود.

* قیمت دانه‌های روغنی افزایش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت دانه روغنی سویا با 6 دلار افزایش، هر بوشل به قیمت 1425 دلار معامله شد. ایران وابستگی 90 درصدی به تأمین دانه‌های روغنی دارد و علیرغم برنامه‌های خودکفایی که در دهه‌های اخیر در وزارت جهاد کشاورزی وضع شده اما موفقیت چندانی حاصل نشده است.

امروز در بازارهای جهانی قیمت شکر 32 سنت، دام زنده 20 سنت افزایش داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول