اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست کمیسیون اجتماعی با مدیرعامل دو بانک برای رفع موانع ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از نشست این کمیسیون با مدیران عامل دو بانک به منظور رفع موانع ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان خبر داد.

نشست کمیسیون اجتماعی با مدیرعامل دو بانک برای رفع موانع ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان

ولی اسماعیلی نماینده مردم گِرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ در راستای عمل به شعار سال، کمیسیون اجتماعی بنا دارد تا نشستی را با مدیران عامل بانکهای توسعه تعاون، کارآفرینی و رفاه به منظور بحث و بررسی موانع ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و پیگیری‌ها برای رفع این موانع نشست‌هایی را برگزار کند.

وی افزود: یکی از مشکلات تولیدکنندگان بحث ضمانتی است که برای گرفتن وام باید به بانک ارائه دهند و در این زمینه در مواردی ضمانت‌های آنها پذیرفته نمی‌شود، که در این زمینه باید تدبیری اتخاذ شود که ضمانت تولیدکننده وام‌گیرنده معتبر باشد و هم بانک موانع پیش رو برای پذیرش ضمانت‌ها و ارائه تسهیلات را بردارد. 

وی اظهار داشت: همانطور که گفتم یکی از مشکلات پیش رو تولیدکنندگان اخذ ضمانت وام است، به طور مثال در یک پروژه در یک شهرستان از تولیدکننده ضمانت 30 میلیاردی خواسته می‌شود و خود پروژه و قرارداد آن به عنوان ضمانت پذیرفته نمی‌شود، باید کاری کنیم تا اینگونه موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همچنین در نشست با مدیران عامل بانکها  رایزنی‌هایی هم برای استمهال بدهی‌های تولیدکنندگان که به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به بازپرداخت وام‌هایشان نبودند، شد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین کمیسیون نشست‌هایی را با رئیس سازمان تأمین اجتماعی و معاون روابط کار وزارت کار نیز برگزار خوهد کرد تا در مورد بیمه رایزنی‌ها با سازمان تأمین اجتماعی برای تقسیط بدهی تولیدکنندگان به این سازمان انجام می‌شود، چرا که امروز مشکل تولیدکنندگان بحث حق پرداخت بیمه است که به دلیل تأخیر حق بیمه‌ها انجام شده هزینه‌های زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد شده است. 

وی اظهار داشت: در نشست با معاون روابط کار وزارت کار نیز تلاش می‌شود تا مشکلات موجود بین کا رگر و کارفرما شناسایی شود و سعی ما بر این است که اصلاح این روابط کارگر و کارفرما نه کارگر ضرر کند و نه کارفرما.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع پیش‌رو در نشست کمیسیون شناسایی شده و به وزیر کار اعلام می‌شود تا در جهت عمل به شعار سال و تحقق شعار تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برطرف شود. 

وی افزود: امروز یکی از مشکلات ما تمرکز امور در مرکز و یا در مراکز استان‌هاست و ادارات ما در شهرستان‌ها هیچ‌گونه اختیاراتی ندارند و فقط نقش پست‌چی را دارند که نامه می‌زنند که فرد بری انجام کارش به استان برود. 

وی گفت: برای رفع مشکل از جمله در بحث صدور مجوزهای کار، تفویض اختیار به ادارات شهرستان‌ها انجام شود تا بتوانند خود استعلام بگیرند و خود مجوز صادر کنند تا سرعت بیشتری را در بحث صدور مجوزهای کار داشته باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول