اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

محققان: ماسک و تهویه مناسب مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند

یک مطالعه مدل سازی نشان می‌دهد، ماسک‌ها و سیستم تهویه مناسب برای کاهش شیوع کووید ۱۹ از طریق هوا مهم‌تر از فاصله اجتماعی است.

محققان: ماسک و تهویه مناسب مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان تایمز، یک مطالعه مدل سازی نشان می‌دهد، ماسک‌ها و سیستم تهویه مناسب برای کاهش شیوع کووید ۱۹ از طریق هوا مهم‌تر از فاصله اجتماعی است.

در تحقیق منتشر شده در مجله Physics of Fluids، محققان یک مدل رایانه‌ای ایجاد کردند.آنها سپس جریان هوا و انتقال بیماری را مدل سازی کردند و خطر انتقال ناشی از هوا را محاسبه کردند. 

مایکل کینزل، استادیار دانشگاه فلوریدا در ایالات متحده گفت:«این تحقیق از آنجا که راهنمایی در مورد چگونگی درک ایمنی در محیطهای داخلی است مهم است».

کینزل ادامه داد: این مطالعه نشان می‌دهد که مسیرهای انتقال آئروسل نیازی به فاصله اجتماعی شش فوت ( یک متر و ۸۰ سانت) هنگام استفاده از ماسک ندارند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، با استفاده از ماسک، احتمال انتقال با افزایش فاصله فیزیکی کاهش نمی‌یابد؛ ماسک‌ها با جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مستقیم آئروسل سودمند هستند.

محققان خاطرنشان کردند که یک سیستم تهویه همراه با یک فیلتر خوب خطر انتقال آلودگی را ۴۰ تا ۵۰ درصد در مقایسه با محیطی که از سیستم تهویه برخودار نیست، کاهش می‌دهد. این به این دلیل است که سیستم تهویه جریان مداوم جریان هوا ایجاد می‌کند و بسیاری از آئروسل‌ها را در یک فیلتر گردش می‌دهد که بخشی از آنها را از بین می‌برد در مقایسه با سناریوی بدون تهویه که آئروسل‌ها تجمع می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول