اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

بازی «ستاد کرونا» با اعصاب شرکت‌کنندگان آزمون وکالت

تصمیم‌گیری‌های بی‌قاعده در خصوص برگزاری آزمون‌ها در شرایط کرونایی سبب شده تا متقاضیان آزمون‌های مختلف، به ویژه آزمون وکالت هر لحظه منتظر، مضطرب و گاه متوقع تعویق آزمونشان در هر شرایطی باشند.

بازی «ستاد کرونا» با اعصاب شرکت‌کنندگان آزمون وکالت

گروه حقوقی خبرگزاری فارس- در روزهای اخیر تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا با شیب تندی افزایش پیدا کرده است و بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی و تنها ۱۱ شهرستان آبی هستند. آماری که همگی حاکی از شروع پیک چهارم کرونا دارد.

با این حال بنا بر اعلام سازمان سنجش آزمون وکالت با بیش از ۸۰ هزار شرکت‌کننده در انتهای هفته جاری برگزار خواهد شد و اگرچه برخی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا از خطرناک بودن برگزاری آزمون در این شرایط سخن می‌گویند و هنوز هم زمزمه‌هایی در خصوص امکان تعویق این آزمون به گوش می‌رسد، در حال حاضر متقاضیان آزمون وکالت در حال دریافت کارت ورود به جلسه خود هستند.

این در حالی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تا کنون به دلیل خیز چهارم کرونا ۳ آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت (MHLE)، استخدامی بانک ملت و استخدامی بانک تجارت را به تعویق انداخته‌ است و در اسفندماه نیز که شرایط اغلب شهرستان‌های کشور آبی بود، همین آزمون وکالت را برای جلوگیری از شیوع کرونا به تعویق انداخت! تعویقی که اعتراض کانون‌های وکلا و حتی بسیاری از متقاضیان را نیز به همراه داشت.

اینگونه تصمیم‌گیری‌های بی‌قاعده در خصوص برگزاری آزمون‌ها این تصور را ایجاد می‌کند که استانداردهای مشخصی برای برگزاری آزمون‌های مختلف در شرایط متفاوت کرونایی وجود ندارد. موضوعی که سبب شده تا متقاضیان آزمون‌های مختلف، به ویژه آزمون وکالت هر لحظه منتظر، مضطرب و گاه متوقع تعویق آزمونشان در هر شرایطی باشند. اضطراب و توقعی که سبب ثبت کمپین‌های متعددی مانند «کمپین دعوت برای حمایت از کمپین درخواست تعویق یا ادغام آزمون وکالت» در فارس من شده است، مسئله‌ای که می‌شد با تعیین استانداردهایی مشخص و اعلام شده از بروز آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول