اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

خداویسی: دهه 70 سال های طلایی بازیگری ام بود/ فصل دوم «سرنخ» هم جذاب خواهد بود

بهزاد خداویسی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: دهه هفتاد، دهه طلایی و پرکار حرفه ای من بود و در همان سال های جوانی، بهترین کارهایم را بازی کردم؛ مثل فیلم های خمره و ضیافت و سریال های روزگار جوانی و البته سرنخ.

خداویسی: دهه 70 سال های طلایی بازیگری ام بود/ فصل دوم «سرنخ» هم جذاب خواهد بود

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: بهزاد خداویسی تا به امروز در سریال های خاطره انگیزی همچون روزگار جوانی، مدرسه مادربزرگ ها و فاکتور هشت بازی کرده است، اما قطعاً یکی از ماندگارترین نقش آفرینی های این بازیگر به حضور در سریال «سرنخ» و در قالب شخصیت «مصطفی نجم» بازمی ‌گردد.

خداویسی در کنار جهانبخش سلطانی به عنوان دو کاراکتر اصلی سریال کیومرث پوراحمد، شمایلی جدید از پلیس ایرانی را به نمایش گذاشتند و در کنار هم گره از بسیاری معماهای پیچیده باز کردند.

خداویسی که در سال‌ های اخیر بیشتر بر نوشتن و کارگردانی متمرکز شده است، فیلمنامه سری دوم سرنخ را در ۳۲ قسمت به رشته تحریر درآورده و امیدوار است که پیش تولید سری جدید این مجموعه خاطره انگیز به زودی آغاز شود. خداویسی همچنین اظهار امیدواری می ‌کند سری جدید سریال سرنخ هم با قصه های لطیف و انسانی اش و با کاراکترهای محبوبی که در حافظه مردم ثبت شده است، بتواند دوباره خاطره آفرینی کند.

او از دهه ۷۰ به عنوان دهه طلایی فعالیت ‌های بازیگری اش یاد می کند و فیلم ها و سریال هایی از جمله خمره، ضیافت، روزگار جوانی و سرنخ را مثال می آورد. خداویسی همچنین تاکید می‌ کند بازگویی خاطرات کاراکترها و بازگشت برخی از شخصیت های سری قبلی سریال سرنخ در شکل و هیئتی روزآمد می تواند برای مخاطبان امروز تلویزیون هم جذاب باشد.

سریال سرنخ به نویسندگی و کارگردانی کیومرث پوراحمد این روزها بر روی آنتن شبکه آی فیلم است. به همین مناسبت، گفت و گویی داشته ایم با بهزاد خداویسی بازیگر نقش مصطفی نجم در این مجموعه پلیسی- معمایی جذاب و ماندگار. جهانبخش سلطانی، مرحومه پروین‌دخت یزدانیان، رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، افسانه بایگان، لیلی‌ رشیدی، ایرج ‌نوذری و مجید مشیری دیگر بازیگران سریال سرنخ هستند.

 

**آقای خداویسی با وجودی که پیش از این نیز چندین مرتبه صحبت هایی مبنی بر ساخت سری دوم سریال سرنخ مطرح بوده و البته هیچ وقت هم به نتیجه نرسیده، اما به نظر می رسد این دفعه قضیه جدی است. گویا کار نگارش فیلمنامه هم بر عهده شما بوده است؟

-دغدغه ساخت سری دوم سریالی به محبوبیت سرنخ که مخصوصا تداعی‌گر خاطرات دهه‌ هفتاد است و همزمانی‌ اش با سریال ‌های خاطره‌انگیز دیگری که تلویزیون آن سال ها را در ذهن مردم ماندگار کرد، بیش از یک سال است که در ذهنم مطرح شده‌ است. هر چند خبر دارم که پیش از این نیز زمزمه ‌هایی برای ساخت سری دوم مطرح بوده که به سرانجام نرسیده ‌است؛ اما امیدوارم این دغدغه‌ تازه، سرانجام نیکویی داشته باشد و «سرنخ 2» با قصه ‌هایی انسانی و لطیف و با کاراکترهای محبوبی که در حافظه مردم ثبت شده ‌اند، دوباره خاطره‌ آفرینی کند. در حال حاضر بیش از نیمی از فیلمنامه نوشته شده‌ است و مشغول مذاکرات اولیه برای آغاز پیش‌ تولید در بهار سال آتی هستیم.

**آیا همه شخصیت‌ های سری اول در سری جدید هم حضور دارند؟

-دو شخصیت اصلی روایت سرنخ شامل امیرحسین اوصیا با هنرمندی جهانبخش سلطانی و مصطفی نجم که من نقشش را بازی می‌ کردم، طبیعتا در این سری نیز خواهند بود، البته کمی جاافتاده‌ تر از آن سال ها و با گردی از عبور زمان بر موهایشان، اما یک جای خالی غم ‌انگیز داریم که مربوط است به خانم پروین‌دخت یزدانیان، خانوم‌ جان شیرین قصه‌ های سرنخ که متاسفانه سال هاست دیگر در میان ما نیستند.

**چگونه شد که خودتان نویسنده سری جدید سرنخ شدید؟

-از آنجا که مدت هاست بیش از بازیگری به نوشتن فیلمنامه و داستان مشغولم و البته کارگردانی هم می‌ کنم و از طرف دیگر از آنجا که حسی عاطفی نسبت به سرنخ و خاطرات خوب این سریال داشتم و از محبوبیت آن در میان مردم هم با خبر بودم، حس کردم این توان و مهم‌ تر از آن رغبت و اشتیاقش را دارم که شروع کنم به نوشتن فیلمنامه ‌های سری دوم و کمی هم که پیش رفتم توانستم نظر دکتر نسیم خلیلی را هم به عنوان دوستی که می ‌دانستم مثل خودم عشق فراوانی به نوستالژی روایت ‌های قدیمی تلویزیون دارد،  به همکاری برای نوشتن این فیلمنامه ‌ها جلب کنم و از این رو، بقیه کارها را با همفکری یکدیگر و عشق به خاطراتی که از سرنخ داشتیم، پیش بردیم.

 

**قرار است سری جدید در چند قسمت ساخته شود و برای کدام شبکه؟

-تلاش و تصمیم بر آن است که مجموعه را در 32  قسمت ببندیم. امیدوارم که شرایط و امکانات هم با ما همراه شود و این اتفاق بیفتد؛ اما اینکه سریال از کدام شبکه پخش بشود، هنوز قطعی نیست.

**حرف یا خاطره‌ ناگفته ای از سری اول سریال سرنخ دارید؟

-وقتی سرنخ را بازی می‌ کردم، خیلی جوان بودم،؛ تقریبا سی و یک‌ساله. با اینکه از 9 ‌سالگی بازی می‌ کردم و فیلم ‌می ‌دیدم اما دهه هفتاد، دهه طلایی و پرکار حرفه ای من بود و در همان سال های جوانی، بهترین کارهایم را بازی کردم؛ مثل فیلم های خمره و ضیافت و سریال های روزگار جوانی و البته سرنخ. امروز که پس از سال ها آن فیلم‌ ها و سریال‌ ها را می ‌بینم، حس می‌ کنم که زمان مثل باد گذشته و من هنوز هم همان جوان 30 ‌ساله ‌ام که شورمندانه دلم می ‌خواهد مصطفی نجم باشم؛ کارآگاهی که گاهی برای متهمان گریه می‌ کرد.

**با توجه به فاصله 25 سال میان ساخت سری اول و دوم سرنخ آیا به نظرتان سری جدید هم برای مخاطبان امروزی تلویزیون جذاب خواهد بود؟

-فکر می‌کنم اساسا یکی از جذابیت‌ های اصلی سری دوم سریال همین بازآفرینی موقعیت‌ های نوستالژیک گذشته در زمان حال باشد، مثل یک جور تجدید دیدار با آدم‌ هایی که از آنها خاطره داریم. حتما برای مردم و مخاطبان این سریال جذاب و دلنشین است که ببینند در این 25 سال پرافت و خیز چه بر سر اوصیا و نجم آمده و جهان شان و کار و بارشان چه شکلی شده است. این جاافتادگی و طنز ملایم و لطیفی که تلاش کردیم در دیالوگ‌ های سری دوم بگنجانیم هم دقیقا در راستای همین جذابیتی ا‌ست که به نظرم برای مردم حتما وجود دارد. بازگویی خاطرات کاراکترها، و بازگشت برخی از شخصیت‌ های سری قبلی در شکل و هیئتی روزآمد می تواند برای مخاطبان امروزی تلویزیون هم جذاب باشد.

 

**آیا بیننده شبکه آی‌ فیلم هستید؟

-اگر فرصتی دست بدهد دوست دارم سریال‌ های شاخص سال های گذشته را از نو ببینم و این روزها مخصوصا اگر وقت کنم حتما سرنخ را بازبینی می ‌کنم، هر چند که برای نوشتن فیلمنامه‌ های سری دوم مدام به آن سال ها و آن سریال رفت و برگشت‌ های مکرر داشته ‌ام.

**غیر از نوشتن فیلمنامه سرنخ در کار دیگری هم مشغول هستید؟

-این روزها و اساسا این سال ها سخت مشغول نوشتن و کارگردانی ‌ام. فیلمنامه می ‌نویسم و فیلم کوتاه و بلند می‌ سازم و گاهی هم اگر پیشنهاد خوب بازیگری داشته باشم، بازی می کنم؛ اما امیدوارم «سرنخ 2» که پروژه محبوب من است، برایم یک بازگشت پررنگ ‌تر به عرصه‌ بازیگری باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول