اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بانک مرکزی به تکلیف قانونی خود برای پشتیبانی از تولید مسکن عمل کند/سهمیه هر بانک تا 21 فروردین تعیین شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از آقای همتی می‌خواهم که گام اول پرداخت وام 300 میلیون تومانی ساخت مسکن را مطابق قانون بودجه 1400 برداشته و سهمیه هر بانک را تا 21 فروردین ماه سال جاری تعیین کند.

بانک مرکزی به تکلیف قانونی خود برای پشتیبانی از تولید مسکن عمل کند/سهمیه هر بانک  تا 21 فروردین تعیین شود

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به مصوبه قانون بودجه 1400 پیرامون تخصیص 20 درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به حوزه ساخت مسکن گفت: بر مبنای این مصوبه 1.2 میلیون خانوار واجد شرایط و بدون سرپناه به منظور صاحب‌خانه شدن تسهیلات ساخت 300 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه بانک مرکزی در فرودین ماه باید سهمیه هر بانک به منظور پرداخت تسهیلات ساخت 300 میلیون تومانی را مشخص کند، گفت: آقای همتی به عنوان ریاست بانک مرکزی نباید منتظر بنشیند و در پایان فرودین نسبت به تعیین سهمیه بانک‌ها به منظور پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن اقدام کند، زیرا موانع تولید هرچه سریعتر باید رفع شود.

*سهمیه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات 300 میلیونی ساخت مسکن تا 21 فروردین ابلاغ شود

وی ادامه داد: از آقای همتی می‌خواهم تا 21 فروردین، گام اول پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی را برداشته و سهمیه هر بانک را تا تاریخ مذکور تعیین کند.

شاکری، در بیان اینکه اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای تعیین متقاضیان واحد شرایط و تامین زمین برا واگذاری به صورت اجاره 99 ساله زمان‌بر است، گفت: بانک مرکزی باید هرچه سریعتر سهمیه هربانک را مشخص کند تا شاهد تحقق قانون و پشتیبانی از تولید مسکن در سال 1400 باشیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه امروز تحقق مانع زدایی و پشتیبانی از تولید مسکن در دست بانک مرکزی است، گفت: همه مسئولان اجرایی باید زمینه تحقق شعار سال را مهیا کرده و در حوزه مسکن وزارت راه و بانک مرکزی به سبب تعلل نظام بانکی در پرداخت سهم ساخت واحد مسکونی از تسهیلات باید فعالیت بیشتری انجام دهند.

شاکری در پایان با اشاره به این نکته که فرآیند بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز به انتها رسید، گفت: صبح امروز، طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز به تصویب مجلس رسید و به شورای نگهبان ارائه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول